רינת סילבסטר, אשת הנדל"ן הירושלמית הססגונית זכורה היטב לצופי הריאליטי "בואו לאכול איתי" (עונה 2).
סילבסטר, הידועה כמארחת מופתית ובשלנית לתפארת, החליטה לא להסתפק באירוחים הביתיים שלה, ופתחה לפני חודשיים מקום שמח וטעים, במתחם התחנה בירושלים, שנקרא על שם ביטוי שעליו גדלה בבית הוריה הטריפוליטאים: "ראני נפרח ביק" ("שאני אשמח בך").
1 צפייה בגלריה
yk13509818
yk13509818
(צילום: נתי חדד)
סילבסטר השיקה את "ראני" יחד עם בנה איתן, אחיה אחיטוב גץ והבן דוד יצחק גרבי, והאווירה בהתאם - משפחתית ומאירת פנים. "רצינו מקום שיעשה שמח לאנשים, בגלל שחסר שמחה בעולם", היא מכריזה. "אנחנו מקפידים שנותני השירות יחייכו לכולם".
מדובר במסעדה חלבית־דגים כשרה. "הלכנו על אוכל לא מתיימר, הכול עם טעמים. השפעות מבית אמא". התפריט כולל ארוחות בוקר, והמנות המומלצות הן השקשוקה ובריקים מטוגנים עם ביצה. בראשונה כדאי ללכת על כרובית מטוגנת בטחינה וסילאן, חציל צלוי ולביבות ירק. אל תחמיצו את ה"סלט הלא חוקי" שמשלב ירוקים, שקדים וטחינה ואת סלט הבמיה וחצילים. בעיקריות נמליץ על קציצות דגים בלחם פרנה, כדורי כרוב ממולאים וחריימה חריפה במידה.
את הארוחה רצוי לחתום עם קרואסון חם ומושחת ובְּרֵד פודינג. בימי שישי נערכת במקום קבלת שבת, עם די.ג'יי ותפריט מתאים. ואם זה לא מספיק מרים - אז צ'ייסרי הערק כבר יגרמו לכם לרקוד ברחבת המתחם. המחירים הוגנים (110-24 שקל). / אמיר קמינר
ראני, מתחם התחנה הראשונה, ירושלים. 052-6615738.