פורום העצמאים והפרילנסרים מבית ההסתדרות וארגון ל.ה.ב הגישו אתמול עתירה לבג"ץ נגד משרד התחבורה ונ.ת.ע, בבקשה למתן צו על תנאי לגיבוש מתווה פיצויים לכלל בעלי העסקים ברחוב אלנבי בתל־אביב אשר נסגר לתנועה.
יש לציין כי העותרים אינם טוענים כנגד ההחלטה על ביצוע העבודות של הרכבת הקלה, אלא כנגד העובדה כי הפגיעה העקיפה מההחלטה לסגור את הרחוב לתנועת רכב כלל לא אוזנה באמצעות מתווה פיצויים, אשר יצמצם את הפגיעה הצפויה בבעלי העסקים ברחוב. העתירה הוגשה לאחר סגירת רחוב אלנבי לתנועת רכבים החל מיום 5.8.2023 ובטענה ש"נמנעים מגיבוש מתווה פיצויים ראוי והוגן". בכך, נטען, נאלצים כ־1,000 בעלי עסקים הממוקמים ברחוב לקפח את מקור פרנסתם בעקבות זאת שתנועת הקונים ברחוב תופסק כמעט לחלוטין, וכל זאת למשך זמן העבודות המתוכנן: ארבע שנים וחצי.
1 צפייה בגלריה
yk13567884
yk13567884
(צילום: יובל חן)
מנ.ת.ע נמסר בתגובה: "כפי שטענה נ.ת.ע בכתב ההגנה בתביעה קודמת, אין מקום לפיצוי עסקים שנפגעים עקב הקמת פרויקט תשתיות ציבורי בסמוך (וזאת על אף הניסיון לאפשר להם פעילות ללא הפרעה), משום שבסיומו של הפרויקט הם העתידים ליהנות מפירותיו של הפרויקט, ומטעם נוסף, שפיצוי כזה המוטל על המבצע, עלול לפגוע במוטיבציה לבצע פרויקטים שנועדו למען הציבור, ובכך ייפגע אינטרס כלל הציבור".