חיי הלילה של אילת 2023, הם כבר ממש לא מה שאתם חושבים. לא מדובר רק במסיבות חוף, בצוותי בידור שעושים אגאדודו, בדיסקוטקים בבתי מלון או בבילוי בטיילת. מקומות הבילוי בעיר הנופש הדרומית הרבה יותר מגוונים היום, תרבות היין מתפתחת והמועדונים לא מביישים את תל־אביב. "כמו כן, מתפתחת סצנה שמשלבת קולינריה ובליינות", מדווחת יערית אבוטבול. מ"סולו סושי בר", במלון PLAY.
"את בני 30 פלוס, פחות תמצא במועדונים ויותר תמצא בברים, שמתברכים בערך מוסף קולינרי ונותנים מוצר סופר מדויק, המשלב אוכל איכותי, קוקטיל טוב ותפריט יין עשיר, שהולם את המנות", היא אומרת. "אנחנו מגישים סושי ברמה גבוהה לקהל מתוחכם. בחצות, האווירה אצלנו מתחממת, גם הודות לצ'ייסרים בוערים".
2 צפייה בגלריה
yk13605015
yk13605015
(צילומים: חיים דוד' שלומי זירה, איתמר גינזבורג, רוני בלחסן, MOOD)
אז הנה מקבץ הוכחות, מדוע כדאי לפקוד את מקומות הבילוי - מוסדות לצד ברים ומועדונים, שזה עתה נפתחו - של העיר, שבהחלט עשתה דרך ארוכה ומסעירה, מאז ימי אום רשרש.

הופעות אצל מסי

בין חנות סקס ו"מבוך האימה", במפלס האמצעי של מרכז התיירות, שוכן כבר 17 שנה, "מסי בר", מוסד ומוקד עלייה לרגל. "כשקראתי ככה לבר, ליונל מסי היה בנוער, והחלו לדבר עליו. נראה לי אז שזה הקטן גדול יהיה. זה גם הסתדר עם המילה בלגן באנגלית", מגלה אריאל גלר, אף הוא ממוצא ארגנטינאי.
"הקמתי את 'מסי בר' באופן ספונטני לגמרי. אם לילה קודם היית אומר לי: 'מחר תקים בר', הייתי חושב שהשתגעת. הייתי אז בין עבודות, בדרך לחזור לחיות במרכז, ואז חבר סיפר על מקום שמוצע להשכרה. תוך שעה קבעתי פגישה עם הבעלים וחתמתי על חוזה".
אז מה סוד הקסם וההישרדות של מסי בר ? "האווירה החמימה והאנרגיות טובות. הקו נשאר אותו קו מאז הפתיחה וצוות ותיק", מפענח גלר. "מי שבא אלינו לראשונה מיד ירגיש בבית. העיצוב נשאר כמעט אותו דבר - כלי נגינה, מכונת משחק, פוסטרים. המוזיקה היא על טהרת הרוק הישראלי. לפני שבע שנים חנכנו במה קטנה ויש פה הופעות, למשל של אריק סיני וקורין אלאל. הרבה ג'אמים מתפתחים באופן ספונטני. מי לא היה אצלנו? מוש בן ארי, אמיר דדון, גיא מזיג, קרן פלס, סאבלימנל, ניצה שאול וחברי 'מה קשור', שהם חברים מאוד טובים שלי. יוני רכטר הגיע אחרי הופעה וניגן עם שלומי שבן. אפילו עומר אדם הופיע פה בספונטניות. באי הבר אף פעם לא יודעים איך הערב יתפתח".
התפריט מתרכז בפיצות דקות (50 שקל) ובמבחר גדול של אלכוהול שבו הוויסקי מככב. "המחירים שלנו סטנדרטיים ועממיים. וודקה רד בול - 50 שקל, כוס בירה 27-24 שקל". המקום סגור בשני.
מסי בר, דרך יותם 2 (מרכז התיירות - מפלס אמצעי). 052-3517336.

בר קוקטיילים יצירתי

מול מסי הוותיק, נפתח לפני שנה בר קוקטייל קטן, אינטימי, מעוצב ואפל - TYLER. "בתרבות האירופית, 'טיילר' זה כינוי לאדם ששומר במסבאות ומארח אנשים", מפרש דניאל גור (27), מבעלי המקום, בעודו מערבב לי קוקטייל יצירתי שמשלב ג'יין, אגסים, למון גראס ומי חומוס. קוקטיל מושלם, שמצליח להפתיע גם בליין ותיק כמוני. גור שעבד במספר ברים בתל־אביב, חזר לעיר הולדתו, חבר לאולג גליבוב וביחד הם הקימו ועיצבו את הבר: עיצוב תעשייתי, עם הרבה ברזל וקירות חשופים, שעליהם תלויות פרסומות נוסטלגיות לאלכוהול.
"בתפריט שלנו לא תמצא בירות ויין", גור ממהר להזהיר. "וגם לא קוסמופוליטן, שנשאר אי שם בשנות התשעים המוקדמות. רוב התפריט הוא המצאה. אנחנו מייצרים וממציאים קוקטיילים, תוך כדי שימוש בסירופים ובתמציות, שייצרנו בעצמנו. אנחנו עושים טוויסטים למשקאות מפורסמים, וחומרי הגלם הם ברמה הכי גבוהה שאפשר. מגישים פה גם קוקטיילים יותר מוכרים, כמו מרגריטה, נגרוני ומוחיטו ונשנושי בר: נאצ'וס, פופקורן כרמל, פלטת גבינות ומנות ספיישל". מחירי הקוקטיילים נעים לרוב בין 47 שקל ל־51 שקל.
TYLER, דרך יותם 1 (מרכז התיירות - מפלס אמצעי). 052-7881510, 052-4027440.

האלטר־אגו של "מאמו"

אחרי שכבש בסערה את אילת עם מסעדת מאמו, השף הנהדר אוהד לוי מכה עכשיו בשנית: לוי פתח בצמוד למסעדה את הבר "אלטר". "זה כאילו האלטר־אגו של 'מאמו'. האח הקטן המרושע שלה - זה מקום של זימה, כיף, פורקן, אלכוהול ושגעונות. רעייתי ושותפתי ילנה ואני רצינו מקום, שיהיה אפשר לבלות בו נטו. אנחנו מגישים אוכל קטן, שכיף לנשנש עם אלכוהול - נקניקים שאנחנו מכינים, דגים שאנחנו כובשים, גבינות שליקטנו מכל הארץ. תפריט היין מהמם, ויש גם הרבה ורמוטים ודרינקים לא מחייבים", הוא אומר.
ו"אלטר" אכן כזה, נוטף שמחה וסקס. תענוג לשבת על הבר או בחצר הלא מקורה, לנשנש, ללגום ולרקוד לצלילי נגן הבוזוקי. לוי כבר ערך מסיבת רחוב ומתכנן גם הופעות. כרגע אלטר פתוח בימים חמישי-ראשון, החל מ־20:00 לתוך הלילה. מחירי הנשנושים: 17 שקל - 48 שקל. בירה - 29 שקל, כוס יין - 54-44 שקל.
אלטר, מלון Stay Eilat, אגמונים 10. 055-2216062.
2 צפייה בגלריה
yk13605016
yk13605016
צילומים: חיים דוד' שלומי זירה, איתמר גינזבורג, רוני בלחסן, MOOD

רומנטיקה על הבר

יום רביעי בלילה, במרכז החלל של הבר-מסעדה "פדרו", בשכונה א', ניצב בר גדול, ועליו מסובים זוג בדייט, חברות צעירות שחוגגות יום הולדת, זוג מבוגר המציין יום נישואין, תיירים שקראו על המקום באתרי המלצות ורווקים מצודדים שמחפשים פה אהבה. בחצר הירוקה והמטופחת נגן בוזוקי משמח את הסועדים, ואחדים פוצחים בריקוד. "'פדרו' היא מקום מאוד רומנטי", מכריז שמעון וקנין מבעלי המקום. "על הבר נולדו לא מעט חברויות, והיו מלא הצעות נישואין. אני מלווה את הזוגות מהרגע שהכירו ועד שהתחתנו ועשו ילדים".
פדרו קמה על חורבות מסעדת בבר, שפעלה הרבה עשורים והתחבבה על הבוהמה הישראלית. לפני חמש שנים, וקנין ושותפו דרור הרוש הפכו את המסעדה למוקד בליסה, סביאה ובילוי. "אנחנו מאוד מקפידים על האווירה", מספר וקנין. "ומדגישים אותה. חשוב לנו שאנשים ייהנו. יש אצלנו שילוב נהדר של מבוגרים וצעירים. זה פחות מקום של לאכול וללכת".
מוזיקה היא חלק בלתי נפרד מפדרו, והופעות מגוונות של נגנים (יווני, דרום־אמריקאי, עוד, ג'אז), מלוות את הבילוי.
כמו כן, אם תגיעו לפדרו יש מצב שתפגשו בקהל המבלים, מוזיקאים מפורסמים, מדי-ג'יי סקאזי ועד עידן רייכל וקובי אוז. אפילו שלום חנוך תפס כאן פעם ראש על הבר.
התפריט עשיר וטעים: מנות טאבון לצד פסטה פירות ים, רוסטביף, סטייקים, לברק בתנור ואספרגוס פרמזן. בימי שני מתקיים ערב בשרים, שבו סטייק אנטרקוט מוצע במחיר מופחת (רק 90 שקל) וברביעי יש ערב דגים. עבור יושבי הבר מוצע תפריט מיוחד: סשימי, סלט אנדיב, פטה כבד, טרטר פילה בקר.
אגף האלכוהול מפואר, ו"יש לנו את תפריט היינות הכי זול בארץ, באחריות", טוען וקנין. "90 אחוז מהיינות הם ישראליים. בימי שני ורביעי אנחנו עושים 25 אחוזי הנחה על בקבוקי יין".
פדרו, שדרות יעלים 38. 08-6379504

סושי, איטלקי וטכנו על הגג

MOOD שהושק לפני שנתיים, הוא ללא ספק אחד האתרים הכי לוהטים, אנרגטיים, סקסיים ונכונים כעת באילת. הוא בהחלט מכניס את הבאים והבאות בשעריו למוד כיפי. מדובר בקומפלקס המשלב, בר גדול, מסעדה כשרה ונטולת בשר, חלקה תחת כיפת השמיים ובריכה. MOOD ממוקם ברופטופ של NOW, מלון בוטיק המיועד לזוגות ומונהג על ידי אלעד גוזלן.
לאוכל הים התיכוני (138-28 שקל) העונתי והמשובח (דגים נאים, סלטים, פיצות, פסטות ודגים) אחראי השף קובי חייט. אסור להחמיץ גם את הפופ אפ המעולה של אשף הסושי לב יוסף, בוגר מסעדת יאוזה התל־אביבית (122-66 שקל).
בימי חמישי הדי־ג'יי מרומם את האווירה עם מוזיקת טכנו, ואנשים שמחים להיפרד לרגע מהצלחות ומהמשקאות ולהפגין ביצועים על הרחבה. בשישי בצהריים מומלץ להשתובב במסיבת הבריכה, מה גם שבעמדה ניצבים בכירי התקליטנים בארץ (סקאזי למשל מנגן פה דרך קבע) ומהעולם. "אפילו נועה קירל באה לבלות ולסעוד אצלנו", מתגאה חייט. הכניסה מגיל 18 ומעלה.
MOOD, מלון NOW . דרך הים 5. 050-6007368.

רוקדים עד הבוקר

"פעם באתי לאילת כדי לנוח ולהירגע, עכשיו יש בה אחלה חיי לילה ומועדונים גרנדיוזיים ומפלצתיים שאין במרכז - 'סלינה' הוא מועדון ענק עם תאורה, עשן ומסכים, ו'מאיו' הוא מועדון פגז", מדווח איציק קרויזר, בליין תל־אביבי בדימוס וכיום אחד ממנהלי MOOD. "כל אחד מהם מרים הפקות ופסטיבלים עם תקליטנים מפורסמים ומכניס אלפי אנשים. באילת יוצאים מאוחר לבלות, בחצות ובאחת לפנות בוקר. לאחרונה נפתחו מועדונים של אפטרים. למשל 'רד רום' באזור התעשייה, שפותח את הדלתות בשלוש לפנות בוקר. בחמש בבוקר המקום מלא ומתפוצץ. חיי הלילה באילת מאוד מהנים, ושונים מאלה של תל־אביב. אנשים באים לעיר להשתחרר ולחופש, והבליינים לוקחים הכל עד לקצה. בסופי שבוע הקצב מתפוצץ ומגיע למאה".
סלינה, כרמל 8. 055-9990777, מאיו, דרך הערבה 33, 050-5222245.