חינוך הוא לא רק מה שקורה בבית הספר. כשיום הלימודים הפורמלי מסתיים, מתחיל החלק המשלים. איך בוחרים חוג מתאים לילד, שהוא יאהב ללכת אליו ויסייע לו במימוש הפוטנציאל שלו?
אל תבחרו עבורם: תנו לילדים לבחור את החוג ואת הפעילות על פי שיקול דעתם. אל תנסו להשפיע עליהם עם סיפורים על החוגים בהם אתם השתתפתם כילדים, או על החלומות שלכם שתיכננתם להגשים עם ילדיכם.
תנו לילד לטעות: תהליך קבלת ההחלטות של ילדים אינו מושלם, אך הוא בהחלט קיים ויש להם שיקולים משלהם. אל תגרמו להם לשנות את ההחלטה בכוח אלא נסו להבין אותה. כל עוד לא מדובר בשינוי שהוא קריטי, תנו להם את ההזדמנות גם לעשות טעויות. גם אם הם יטעו, זו עדיין טעות שלהם והיא מאפשרת להם ללמוד מה נכון להם ומה פחות.
הציבו גבולות: למרות הצורך לאפשר להם לבחור לבד ולהחליט על אופי פעילות הפנאי שלהם, יש לכם כהורים מגבלות ואתגרים שתצטרכו לעמוד בהם: מקצועיות המדריכים, המפעיל, עלות החוג, מרחק נסיעה, שעות הגעה ואיסוף. אם אין לכם יכולת כספית לעמוד ביותר מחוג אחד, או שאתם חושבים שהילדים עמוסים, אל תתפתו להסכים לריבוי של חוגים. הילדים יכולים לבחור את החוג הרלוונטי מבין ההצעות שאתם כהורים תפרסו בפניהם, לאחר שבדקתם את כל הדברים לפני כן.
שינויים, הפתעות וביטולים: חשוב לוודא עם המפעיל את התנאים ולהימנע מעוגמת נפש בהמשך. בדקו היכן מבוטחים הילדים ומה כוללת הפוליסה, שאלו על פריסת התשלומים, מהם ימי החופשה הצפויים, כמה שיעורי ניסיון מוצעים והאם הם בתשלום. כדאי לבדוק גם עלויות של ציוד נוסף ומה הדין במקרה של ביטול חוג אם הילד אינו מעוניין להמשיך.