מנכ"לית רשות החברות הממשלתיות, עו"ד מיכל רוזנבוים, לא תודח בשלב זה מתפקידה למרות דרישת השר דוד אמסלם, האחראי מטעם הממשלה על הרשות. כך החליט אתמול נציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ.
כפי שנודע נערכה אתמול ישיבה בנציבות שבה נדונה דרישת השר אמסלם להדיח את רוזנבוים בעוד היא טוענת במכתבים לראש הממשלה, ליועצת המשפטית לממשלה ולנציב שירות המדינה כי השר אמסלם מתנכל לה ומבקש להדיחה כדי למנות למנכ"ל רשות החברות את אחד ממקורביו ולשלוט באמצעותו במינויי הדירקטורים ל־70 החברות הממשלתיות.
1 צפייה בגלריה
yk13568293
yk13568293
מיכל רוזנבוים
(צילום: גדי קבלו)
הישיבה התקיימה אתמול על ידי הנציב הרשקוביץ בלשכתו, בתיאום עם היועצת המשפטית לממשלה, ובהשתתפות המשנה ליועצת, מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הממונה על המשמעת והממונה על הסגל הבכיר בנציבות שירות המדינה, והיועצים המשפטיים של הנציבות והמשרד לשיתוף פעולה אזורי.
בפתח הישיבה הנציב הבהיר שהמטרה אינה עיסוק בשורשי המשבר ומהותו, אלא גיבוש מתווה לטיפול בסוגיה. לאחר ששמע את המשתתפים, הנחה את מנהל מינהל הסגל הבכיר והיועץ המשפטי לנציבות, להעביר תוך חודש המלצה להתמודדות עם המשבר על כלל היבטיו, המשפטיים והניהוליים. נודע שמשתתפים התבטאו שהכוונה היא ליישב את המחלוקת בין השר למנכ"לית ולא להביא לפיטוריה.