מועמדים על הכוונת: שלושה גברים נפצעו אמש קל עד בינוני באירוע ירי בנצרת, בהם מוסעב דוכאן, מועמד לראשות העירייה בבחירות המקומיות.
דוכאן, בשנות ה־40 לחייו, פונה לבית החולים רמב"ם במצב בינוני. שלושת הפצועים שהו בסוכת אבלים בשכונת מגוריהם בנצרת, ונורו לאחר שעזבו את המקום, בקרבת בתיהם. האחרים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים האיטלקי בעיר. המשטרה פתחה בסריקות לאיתור החשודים בירי ובחקירת נסיבות המקרה.
1 צפייה בגלריה
yk13568948
yk13568948
זירת הירי אמש בנצרת
רק לפני כחודש ירו לעבר ביתו של מוסעב, בתקרית שבה לא היו נפגעים. הוא גם השתתף לאחרונה במפגש נגד האלימות המשתוללת בחברה הערבית, שגבתה רק לפני כשבוע את חייהם של גאזי סעב (53), מועמד לראשות מועצת אבו סנאן שבגליל, ושל מנכ"ל עיריית טירה עבד אלרחמן קשוע (60). "חייבים לצאת למאבק נגד האלימות והרצח", אמר דוכאן במפגש, "צריכים להיות חזקים ולא להרים ידיים. לא מספיק רק לדבר ולנאום".
ראש האופוזיציה יאיר לפיד מסר כי "העובדה שהמועמדים לרשויות המקומיות בחברה הערבית הפכו למטרות ואינם יכולים להסתובב בביטחון היא כישלון של הממשלה”.
יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הוסיף: "עוד ערב קשה. במדינה מתוקנת, עם ראש ממשלה שמנהל את האירוע, השר האחראי על הכישלון הזה כבר היה מסיים את תפקידו".
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר כי "ההשתלטות של גורמי הפשע המאורגן על רשויות במגזר הערבי הפכה למכת מדינה”.