הכאוס התעופתי בבריטניה, בעקבות תקלה משמעותית במחשבי מערכת הבקרה של רשות התעופה הבריטית, נכנס אתמול ליומו השני וגרם לביטולים של יותר מ־500 טיסות ואיחורים של עד 10 שעות של אלפי טיסות לתוך ומשדות תעופה בבריטניה, בעיקר של חברות בריטיש איירווייס, איזי ג'ט וריאן אייר.
התקלה בת ארבע השעות, תוקנה אמנם בלי צורך לסגור את המרחב האווירי בבריטניה, אבל האפקט המצטבר של ביטולים ואיחורים ימשיך עוד כמה ימים, בעיקר לאור התנועה הגדולה חזרה לבריטניה לקראת סוף השבוע האחרון של החופש, ואחרי סוף שבוע ארוך של חופשה לאומית.
לאחר שנוסעים רבים ישבו שעות במטוסים ואחרים המתינו שעות ארוכות בטרמינלים, חברות רבות יעצו לנוסעים להתעדכן באתרים שלהן ובאתר שדות התעופה כדי לבדוק מתי ואם הטיסות שלהם ייצאו לדרך.

1 צפייה בגלריה
.
.
צילום: אי-פי-איי, NEIL HALL

משרד התחבורה הבריטי הודיע, לאחר ביטול של יותר מ־1,500 טיסות ביום שני כי לא מדובר בהתקפה של האקרים, אלא תקלה טכנית שמנעה מרשות התעופה לעבד מסלולי טיסה באופן אוטומטי, אלא רק באופן ידני, מה שהביא לעיכוב גדול בהמראת ונחיתת טיסות.
נוסעים רבים התלוננו ברשתות החברתיות על יחס כושל של חברות התעופה כלפיהם. רבים נותרו בטרמינלים ללא אוכל ושתייה מספקים, ולרבים, כולל הורים לתינוקות, לא ניתנה שום אלטרנטיבה כגון קופונים לנסיעה או לינה במלון.
נוסעים רבים שישבו במטוסים כבר וחיכו לתורם להמראה במשך שבע או שמונה שעות, סיפרו כי הטייסים הזמינו את הילדים במשך שעות ארוכות לתא הטייס כדי להפיג את השיעמום.
בעוד ששני שדות התעופה הקטנים יותר של לונדון אמורים היו לחזור לפעילות כמעט מלאה הרי שבהית'רו, עורק התעופה המרכזי של לונדון, כבר הודיעו שהשיבושים יימשכו לפחות כמה ימים, עד שהמטוסים יחזרו ללוח הזמנים הרגיל שלהם ועד שכל הנוסעים יעלו על הטיסות שלהם.