פרשת הבניין שקרס בחולון: כשנתיים לאחר המקרה, מוגשת היום תביעה בסך של כ־11.3 מיליון שקל כנגד שבע חברות ביטוח על ידי משפחות שהתגוררו בבניין המשותף ברחוב יוסף סרלין 36-38 בחולון. זאת, בטענה שחברות הביטוח לא שילמו להם את תגמולי הביטוח עבור נזקי המבנה.
התובעים המיוצגים על ידי ד"ר עו"ד קובי קפלנסקי ועו"ד לירן הגר הגישו את תביעתם לבית משפט המחוזי מרכז נגד חברות הביטוח כלל ביטוח, מנורה, איי.די.איי, איי.אי.ג'י, הכשרה חברה לביטוח, שירביט ומגדל. ב־11 בספטמבר 2021 שמעו דיירים בבניין רעש של פיצוץ הבוקע מתוך הקירות והזעיקו את גורמי ההצלה. מכבי האש הורו מיד על פינוי הדיירים ולמחרת קרס הבניין. לאור הפינוי המיידי לא היו אבידות בנפש.
1 צפייה בגלריה
yk13565735
yk13565735
(ד"ר עו"ד קובי קפלנסקי | צילום: מיכל סלע)
בתביעה נטען, כי "בניגוד לפוליסות הביטוח ולהסכמות שהושגו בין הצדדים חברות הביטוח נמנעו מלשלם את תגמולי הביטוח עבור נזקי המבנה... באחת השעות הקשות בחייו של אדם, עת הוא מאבד את קורת הגג שלו, מחליטות המבטחות לנצל באופן מכוער את חולשתו תוך דחייה בעזות מצח זכותו של המבוטח לקבל את מלוא תגמולי הביטוח להם הוא זכאי".
מחברת AIG, כלל ביטוח ומגדל נמסר: "התביעה טרם התקבלה בחברה. כשתתקבל נלמד אותה ונגיב בערכאות המקובלות". מהכשרה חברה לביטוח נמסר: "אנו נתייחס לתביעה במסגרת ההליך המשפטי". משאר הנתבעות לא נמסרה תגובה עד סגירת הגיליון.