1. קבעו עם הילדים שגרת בוקר ושגרת ערב ועמדו בה. החליטו מתי הולכים לישון כדי לקום מוקדם, השאירו מספיק זמן בבוקר להכנת הכריכים, לארוחת בוקר, להתארגנות.
1 צפייה בגלריה
yk13576272
yk13576272
שרון פאר
(צילום: נעם בן גוריון מוסרי)
2. בשבועיים הראשונים, כאשר מדובר בילדים בכיתות נמוכות, לוו אותם לכיתה, היכנסו איתם, ראו היכן הם יושבים, איך הם מסתדרים, רככו עבורם את ההתחלה אחרי שלא ביקרו בבית הספר חודשיים. זה טוב לילד וזה טוב לכם, כדי להרגיש בטוחים.
3. אל תקבלו החלטות מהירות ואל תחליטו על שינויים מיידיים. קבלו את הדברים בנינוחות וזכרו שבסוף הם מסתדרים. כמובן, מה שלא מסתדר – אחרי זמן מה לגשת ולטפל.
4. כדי לא להיות במתח מדברים שמתפספסים בגלל חוסר תקשורת או כיוון שהילדים עדיין לא מיומנים בהעברת המידע, הקפידו להיות בקשר עם בית הספר, המחנכות והמחנכים, קבוצות ההורים וכו' עד שהרכבת תעלה על המסילה.
5. הימים עוברים ויש סוגיה לא פתורה שאתם מרגישים לגביה לא בטוחים או במתח? אל תהססו לדבר עם המורים, לפוגג את התחושות, לספר בכמה מילים על הילד. אל תהיו ניזונים משמועות על מי המורה ומה הגישה שלה. חשוב לדבר ולפזר את הערפל.
6. רוצים לדאוג לילד שלכם בצורה המיטבית? התנדבו לוועד הכיתה, היצמדו למורה ובכך תבטיחו גישה ישירה אליה בכל הקשור לילד שלכם. מעבר לכך, כל המחקרים מראים שהורים שמעורבים בפעילויות חברתיות ותורמים לבית הספר ברמה ההתנדבותית, מגדלים ילדים עם כושר מנהיגות גבוה יותר.
עצות: שרון פאר, מנחה הורים ומחבר הספר "המתכון לגידול ילדים מוצלחים" בשיתוף מיכל דליות