איש העסקים הישראלי בני שטיינמץ נעצר ביום חמישי בנמל התעופה לרנקה בקפריסין, בעקבות צו מעצר אירופי (EAW) שהוצא על ידי השלטונות הרומניים. ביום שישי נערך בבית המשפט בלרנקה דיון במעצרו של שטיינמץ, ונקבע כי הוא יישאר בשלב זה במעצר ולא ישוחרר בתנאים מגבילים עד החלטה אחרת.
נגד שטיינמץ תלוי ועומד ברומניה פסק דין של בית המשפט העליון, שהטיל עליו 5 שנות מאסר בגין הרשעתו בפרשת מרמה רחבת היקף. שטיינמץ עירער על פסק הדין לבית הדין לזכויות אדם של האיחוד האירופי.
נגד שטיינמץ עומד גם בשווייץ עונש מאסר של שלוש שנים, שנה וחצי מתוכן בפועל, לאחר שהורשע בעבירות שוחד לנשיא גינאה לשעבר – פסק דין שעליו הגיש ערעור לבית משפט פדרלי במדינה.
דוברו של שטיינמץ מסר בתגובה: "מדובר בצו שבוטל במדינות שונות באירופה, לרבות ביוון ובאיטליה. ועדת הערעורים של אתונה ביוון דחתה במארס 2022 את בקשת השלטונות הרומניים להסגרתו של בני שטיינמץ, לנוכח הפגיעה בזכותו להליך הוגן ברומניה כמו גם הסיכון האמיתי של היותו נתון ליחס מפלה, בלתי אנושי ומשפיל אם יוסגר, ובכך בוטל ה־EAW בבירור על ידי השופט היווני. בנוסף גם באיטליה החליטו הרשויות האיטלקיות כי אין להוציא לפועל את ה־EAW מאותן סיבות".