האם יהיה מחסור של חלב רגיל בחג? החלב מטורקיה שאמורה לייבא רשת יוחננוף מתעכב ולא צפוי להגיע לפני ראש השנה. מתברר כי בניגוד לחלב הפולני, שמייבאת רמי לוי ומצוי תחת רגולציה אירופית, טורקיה אינה חברה באיחוד - דבר המקשה על היבוא. במשרד הבריאות ישנם שני מסלולים ליבוא מזון – תחת התקן האירופי או מסלול "מזון רגיש" המחמיר יותר, לאותן ארצות שאינן חברות באיחוד ואינן פועלות תחת התקן האירופי.
ולכן כדי לייבא חלב מטורקיה נדרשות בדיקות מוקדמות ומחמירות ואישור יבוא מוקדם. במשרד הבריאות מסרו כי "כשיוגשו המסמכים הרלוונטיים על ידי היבואן הם יבדקו על מנת לוודא כי המוצרים אכן עומדים בחקיקה הרלוונטית כנדרש".
1 צפייה בגלריה
yk13576791
yk13576791
(צילום: בועז אורגד)
כזכור הכריז איתן יוחננוף באוגוסט כי בכוונתו לייבא חלב מטורקיה וכי החלב יהיה בסניפים כבר בימים הקרובים. יוחננוף הבהיר כי הסיבה העיקרית ליבוא מטורקיה אינה הרווחיות הכלכלית, אלא "זה צעד הצהרתי. אם לא נתאמץ ונייבא, שר האוצר יתייאש מהמהלך והצד השני יבין שהוא יכול להמשיך בגישה שלו".
גם יוחננוף, כמו רמי לוי, אינו מתכוון לייבא כמות גדולה והצעד נעשה כדי לתמוך בשר האוצר להאריך את יבוא החלב לשנה ולהשיג עמדת כוח מול המחלבות.
הרפתנים שעלולים להיפגע קשות מיבוא חלב נערכים לקרב ומאיימים לנקוט באמצעים.