מוגש מטעם יוחננוף

"האדם החופשי מאמין גם בצדק חברתי ובדאגה לחלשים. חוסנה של חברה נמדד ביחסה לחלשים שבתוכה, ועליה לדאוג ש'לא ברעב ימות עובד', שגם לחלשים יהיה 'דרור לנפש', ותמיד תהיה 'פת לדל'", כך כתב שאול טשרניחובסקי.
רשת יוחננוף תורמת באופן קבוע כסף ומוצרים לארגונים המסייעים לנזקקים, ובין היתר גם כאלה המסייעים לאנשים עם צרכים מיוחדים.
3 צפייה בגלריה
yk13580975
yk13580975
(צילומים: כפר נהר הירדן)
משמחים ילדים בנהר הירדן
עמותת "כפר נהר הירדן" קמה במטרה לארח ילדים עם מחלות קשות ומוגבלויות, לתת להם רגעים של נחת וכיף ולספק להם אתנחתה מהקשיים הרבים שמלווים אותם בשגרה.
העמותה מפעילה כפר המשתרע על 250 דונם בגליל התחתון, שם מתארחים ילדים וילדות לשבוע של חוויות מעצימות ומהנות. "זו הזדמנות עבורם לקחת פסק זמן מההתמודדות עם המחלה וליהנות מהרפתקאות עם ילדים אחרים שמתמודדים גם הם עם יומיום לא פשוט", מספר לנו אוהד פדר, מנהל השיווק של העמותה.
3 צפייה בגלריה
yk13580977
yk13580977
כפר מיוחד לילדים מיוחדים. כפר נהר הירדן | צילומים: כפר נהר הירדן
הפעילויות בכפר מתמקדות בילד, ולא במחלה, ומסייעות לו להתמודד עם חוויות של הצלחה בתקווה שיעזרו לו להתמודד בהמשך באותה הצלחה גם עם המחלה. "בכל שבוע מגיעים אלינו ילדים וילדות מכל רחבי הארץ, לרוב עצמאית, ואנחנו מפעילים אותם בשלושה מסלולים: ילדים עצמאיים בתפקוד מול המחלה, ילדים שאינם עצמאיים ומגיעים עם בני משפחה תומכים וילדי המסגרות לחינוך מיוחד שמגיעים לסוג של טיולים שנתיים", מסביר פדר.
בכפר יש פעילויות אתגריות, חדרי אמנות ויצירה, בריכה, מגרשי משחק והם מופעלים על ידי כאלף מדריכים מתנדבים שעוברים הכשרה לפני כל פעילות. בנוסף, לעמותה כ־30 עובדים, עובדות סוציאליות וצוות רפואי קבוע השוהה בכפר. כל הפעילויות עבור הילדים האלה הן ללא עלות וממומנות על ידי תרומות בלבד המגיעות מתורמים מישראל בעיקר, אבל גם מחו"ל, מאנשים פרטיים, קרנות, תאגידים וחברות.
אחת החברות האלה היא יוחננוף. "רשת יוחננוף תרמה לנו סלי מזון בפסח, ועזרה לנו להפעיל את מטבח הכפר באחד משבועות הפעילות המאתגרים. זה עזר לנו מאוד", אומר פדר.
לרווחת הילדים
עמותה נוספת שמסתייעת ברשת יוחננוף היא עמותת "יד לחינוך", שהוקמה ב־2010 במטרה לקדם שוויון בין אוכלוסיות שונות בחינוך בישראל. העמותה מפעילה מרכז טיפולי לילדים עם צרכים מיוחדים בחולון, אך בעצם נותנת מענה לילדים מכל אזור המרכז.
במרכז נותנים טיפולים למי שמופנה אליהם מלשכות הרווחה או מקופות החולים: ריפוי בעיסוק, טיפול בבעיות שפה ותקשורת, טיפול רגשי באמנות, טיפול בבעלי חיים, שירותי עובדות סוציאליות ועוד.
"בנוסף, יש לנו מחלקה של משפחות נזקקות המוכרות לרווחה או כאלה שהן ברוכות ילדים או בעלות צרכים מיוחדים", מספר אלון חאמי, יו"ר העמותה, "אלה מקבלות מאיתנו פעמיים בשנה סיוע תזונתי וכאן נכנסת לתמונה רשת יוחננוף, שמסייעת לנו במארזים ובשינועם למשפחות. בשנה האחרונה הם אף הוסיפו והעבירו לחלק מאותן משפחות גם תווי קנייה לרשת יוחננוף, מהלך שממש מתאים למשפחות ולצרכים שלהן. הופתענו מרמת הקשב של הרשת ואנחנו מאמינים ששיתוף הפעולה הזה ימשיך לשרת אותנו ואת המשפחות שלהן אנחנו מחויבים", הוא אומר בהתרגשות.
עוזרים אך מקיימים גם בבית
"אני נפעם מהחברה הישראלית, מהמציאות כאן וממה שהמדינה הצעירה שלנו השיגה במוסדות לצרכים מיוחדים שהוקמו כאן", אומר איתן יוחננוף. "מה שישראל השיגה בתחום במעט שנות קיומה מאוד מרשים בהשוואה למה שקורה בעולם. במדינות אחרות הכל עולה כל כך הרבה כסף אבל בישראל, במבט על, הישראלים מנהלים את המפעלים הללו בצורה מעוררת השתאות", הוא אומר ומספר שברשת מועסקים אנשים עם מוגבלויות במטרה לתרום לשילובם בחברה.
"החזקים צריכים לעזור לחלשים", זה משפט שאבא שלי אמר תמיד, ומבחינתנו זה מסר ותרבות. יש מי שלקח את זה רוחבי ויש מי שצריך לזכור, שכשהוא חזק, הוא צריך לעזור לחלש ממנו. גם הילדים שלי, שעובדים ברשת, מכירים את הגישה והתרבות שלנו במשפחה ובארגון. זה הדנ"א של המשפחה וככה כולנו מתנהגים. בחברה הישראלית יש הרבה אנשים שרוצים לחלוק את הנטל של העזרה לאחר", הוא אומר לסיום.