אחרי ההתנגדות של משפחת האמן דני קרוון ז"ל להקמת תחנת מטרו בכיכר הבימה בתל־אביב, ל"ממון" נודע כי גם נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים), שמבצעת את העבודות, הצטרפה להתנגדות בטענה כי הקמת התחנה תהווה "פגיעה בלתי הפיכה בכיכר".
בחודש שעבר דנה הות"ל (הוועדה לתשתיות לאומיות) בהתנגדויות שהוגשו ביולי האחרון לחלופה התכנונית שהופקדה, ולפיה אחת הכניסות/יציאות לתחנה התת־קרקעית של המטרו תמוקם במקום המקלט בכיכר הבימה ומתחת לכיפת השקמה. זאת במקום חלופה מקורית, שכבר נבחנה על ידי נת"ע, להצבת התחנה מצפון לכיכר הבימה ולא בתוכה.
1 צפייה בגלריה
yk13581190
yk13581190
(עו"ד ענת בירן | צילום: רז רוגובסקי)
נת"ע ציינה בהתנגדותה כי "ישנם חסרונות משמעותיים מרובים ביחס למיקום המופקד של התחנה, ובכללם פגיעה חמורה בתפקוד ובמראה הכיכר בתקופת ההקמה, חסימה של תנועת המבקרים בה, פגיעה בתפקוד המקלט העירוני לשעת חירום הממוקם מתחת לכיכר, סגירתו של החניון הציבורי וביטול כ־400 מקומות חניה ופגיעה בכל המערך התנועתי באזור".
גם משפחת קרוון מתנגדת למיקום. עו"ד ענת בירן, שמייצגת את המשפחה, אמרה כי "מוטב שהתכנון יחזור לחלופה שכבר נבחנה על ידי נת"ע, ולפיה קו המטרו יעבור דרך רחובות קפלן ודיזנגוף, שהוא תוואי יותר קצר ויותר יעיל, וכך התחנה תוצב מצפון לכיכר הבימה ולא בתוכה".
מהוועדה לתשתיות לאומיות נמסר: "המלצות החוקרת בקו מטרו M2 יובאו להכרעת מליאת הות"ל בשבועות הקרובים".