בן וקייסי אפלק
פרק ראשון: בן החתיך כותב וזוכה באוסקר התסריט על "סיפורו של וויל האנטינג", שם הוא כינור שני לחבר מאט דיימון. האח הקטן קייסי מופיע ברקע של בן. פרק 2: בן החתיך הופך לכוכב, קייסי בעל הקול הצורם מתבלט כאחד השחקנים האיכותיים בהוליווד וזוכה למועמדויות ובסוף באוסקר (על "מנצ'סטר ליד הים"). פרק 3: בן מתגלה כאלכוהוליסט וטיפוס בעייתי, אבל גם כשחקן ובמאי מוכשר, קייסי - מבוטל אחרי שמתברר שתקף מינית שתי עובדות על הסט של אחד מסרטיו. אאוץ'.
4 צפייה בגלריה
yk13581084
yk13581084
בן אפלק | צילום: Jordan Strauss/AP
(Jordan Strauss)
4 צפייה בגלריה
yk13581091
yk13581091
קייסי אפלק | צילום: Joel C Ryan/AP
(Joel C Ryan)
מרי קייט, אשלי ואליזבת אולסן
מקרה קאלסי של שתיים רבות - השלישית לוקחת. כולם שאלו מה יקרה לשתי התאומות הבלונדיניות המתוקות מ"צער גידול בנות". מה קרה? כלום. אחותן הקטנה אליזבת התגלתה כשחקנית טובה פי אלף משתיהן ולוהקה, בין היתר, לסאגה של מארוול כסקרלט וויץ', עם סדרת הקאלט "וונדה וויז'ן" בכיכובה.
4 צפייה בגלריה
yk13581088
yk13581088
(מרי־קייט ואשלי אולסן | צילום: Evan Agostini , איי־פי)
חואקין וריבר פיניקס
זה שהציב הבטחה וזה שמילא אותה. ריבר ("אני והחבר'ה", "איידהו שלי") פיניקס נחשב לג'יימס דין החדש של תחילת הניינטיז. הוא גם מת כמו ג'יימס דין - מוקדם מדי, בגיל 23. האח הצעיר חואקין, שבהתחלה נראה כמו תחליף סוג ב', התגלה אט־אט ובעבודה קשה כאחד השחקנים הטובים בעולם, מ"גלדיאטור" ועד "ג'וקר", שעליו זכה באוסקר. את נאום הזכייה היפהפה הקדיש בחלקו לאחיו המנוח.
רונית ושלומי אלקבץ
הנציגות הישראלית ברשימה כוללת גם היא סיפור טרגי דומה בתוכה. האח והאחות - שהייתה גם הכוכבת מספר אחת של הקולנוע הישראלי - שיתפו פעולה כבמאים ותסריטאים בטרילוגיית ויויאן אמסלם האיקונית, מעין אלטר־אגו של רונית. עם מותה מסרטן ב־2016, שלומי השתקן לרוב החל גם לשחק ("הנערים") וגם ביים סרט דוקומנטרי מופתי - "מחברות שחורות" - שכולו מוקדש לאחותו המנוחה.
4 צפייה בגלריה
yk13581072
yk13581072
שלומי ורונית אלקבץ | צילום: מיכאל שטינדל
(מיכאל שטינדל)
ג'ואן פונטיין ואוליביה דה הבילנד
האחיות הצ'ילבות של הוליווד הקלאסית. אמן של האחיות סירבה שג'ואן תישאר עם שם המשפחה דה הבילנד, כי חשבה שאחותה (שכיכבה בתפקיד משנה ב"חלף עם הרוח") מוכשרת ממנה. ג'ואן לא נכנעה, והפכה ברבות השנים לכוכבת גדולה ממנה. השתיים לא דיברו במשך עשורים.
ג'יין ופיטר פונדה
האח והאחות של הוליווד בעידן הרוקנרול. שניהם נולדו להנרי פונדה ומרדו בו: הוא שחקן ובמאי שהביא לעידן חדש בעיר הסרטים בעקבות סרט האופנועים המשוחרר "אדם בעקבות גורלו", היא הכוכבת הגדולה ביותר של העידן הזה - ועד היום היא אושיה פוליטית שנעצרת גם בגיל 80 פלוס בהפגנות מחאה. פיטר, שנפטר ב־2019, בטח מחייך מלמעלה.
האחיות קרדשיאן
קורטני, קלואי, רוב (כן, יש גם אח ששוכחים ממנו), קנדל וקיילי - כולם נמשכים על ידי הקטר שהיא קים קרדשיאן, שבעצמה נמשתה מהמים בעיקר בזכות קלטת הסקס שהפכה אותה לאושיה, שמגלמת בתוכה מה זה אומר להיות מפורסמת בגלל שהיא פשוט מפורסמת. מיליון תוכניות ריאליטי אחרי, וקניה ווסט אחד, ואנחנו עדיין מתים על הטראש הזה.
ג'ואל ואיתן כהן
האחים היהודים הכי מפורסמים בעולם עבדו במשך ארבעה עשורים כמו גוף אחד והביאו לכמה מהסרטים הטובים (והיהודיים) בהיסטוריה: "פארגו", "רציחות פשוטות", "ביג לבובסקי", "ארץ קשוחה" ועוד ועוד ועוד. ואז, בלי שום סיבה שפורסמה, הם הסתכסכו ונפרדו, וכמו במקרה של האחים גלאגר, כל העולם מחכה שישלימו ויתנו לנו עוד יצירת מופת אחת.