"אם המחלבות לא יקבלו את מה שמגיע להן מהמדינה בהתאם לחוק, עוד מוצרים מלבד החמאה והחלב יסתלקו מהמדפים". כך הזהיר אתמול איציק שניידר, מנכ"ל מועצת החלב, שהשתתף ב"אגרומשוב", תערוכת החקלאות שנפתחה בתל־אביב.
שניידר נשאל לגבי החוסר של חלב 3% במחיר מפוקח במקררי הסופרים ותקף את האוצר: "המדינה מתחמקת מאחריות. פתרון היבוא הוא גימיק, כותרת בעיתון ולא יותר מזה". בענף החלב מעריכים כי החוסר בחלב בתקופת החגים יגבר הן בגלל החום הכבד והן בגלל פחות ימי עבודה במחלבות בזמן החגים.
1 צפייה בגלריה
yk13581300
yk13581300
(איציק שניידר | צילום: אבי מועלם)
שניידר אמר כי המדינה לא עומדת במחויבותה לעדכון מחירי החלב המפוקח. כזכור, ועדת המחירים המליצה על העלאת מחיר החלב המפוקח בכ־18%, אך שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אישר את עדכון מחיר החלב המפוקח רק ב־9% והיתר בתשלומים לאורך שנתיים. צעד זה פגע בכדאיות הכלכלית של המחלבות לייצר חלב מפוקח וגרם לטרה להפסיק לייצר חלב 1 ליטר בקרטונים, מה שהעמיק את המחסור.
לגבי החלב מפוקח, אמנם רמי לוי הביא מאז המשלוח הראשון עוד 160 אלף בקבוקי חלב מפולין, אך הם משמשים אותו בסניפי רשת השיווק שלו בלבד. היוזמה של רשת יוחננוף לייבא חלב מטורקיה מתעכבת בשלב זה, משום שטורקיה אינה חברה באיחוד האירופי ולכן מוצרי מזון שלא מיוצרים תחת התקינה האירופית חייבים מבחינת משרד הבריאות לעבור מסלול מיוחד של מזון רגיש לצורך קבלת היתר יבוא.