כניסתה של שופרסל לשותפות להקמת רשת ספאר בישראל נתקלת בקשיים והיא כבר אינה ודאית, בעקבות התנאים שהציבה הממונה על ההגבלים, מיכל כהן למיזוג המשנים את כדאיות העסקה.
התנאים שכלולים באישור הממונה הועברו לשופרסל כבר לפני מספר שבועות, ועד כה לא נמסרה תגובה של הרשת ולא נחתמה העסקה. מקורבים לעסקה מסרו כי אחרי החגים יוכרע עניין השותפות והרשת תחזיר תשובה לממונה: האם היא מקבלת את התנאים או מושכת את בקשת המיזוג. גורמים בענף טוענים כי הפסדיה של קרפור והקשיים הבירוקרטיים שבהם היא נתקלה ביבוא המוצרים ושער המטבע משפיעים גם הם על שופרסל וגורמים לה לחשב מסלול מחדש.
1 צפייה בגלריה
yk13584888
yk13584888
(צילום: יחסי ציבור)
כזכור, שופרסל חתמה על העסקה עם נציג ספאר בישראל, עמית בן זאב, בחודש מארס שעבר, שבמסגרתה היא אמורה להקים חברה משותפת שבה תחזיק 19.9% והיתר יהיו בידי בן זאב. לפי ההסכם, לחברה המשותפת יוענק זיכיון להפעלת חנויות תחת המותג ספאר ליבוא ושיווק בלעדיים של הרשת ההולנדית בישראל. העסקה הייתה כפופה לאישור הממונה כהן שבדקה אם יש בשותפות חשש לפגיעה בתחרות בענף קמעונאות המזון בישראל.
התנאים שהציבה הממונה הם הקטנת אחזקותיה של שופרסל בחברה המשותפת, מניעת זכויות יתר כמו יכולת להטיל וטו על החלטות כדי למנוע כל מעורבות שלה בניהול רשת ספאר, שתתחרה למעשה בשופרסל. בנוסף, מתן ההיתר לשותפות יינתן על ידי הממונה רק לחמש שנים, שאחריהן יידרש אישור מחודש על בסיס שינוי אפשרי בתנאי השוק – כלומר אם הממונה תמצא כי התחרות בשוק נפגעה או קטנה, ביכולתה לא לחדש את אישור המיזוג.
שופרסל נדרשת להשקעות בסך של 28 מיליון שקל בעסקת המותג הפרטי של ספאר, שתוכנן להימכר על מדפיה לצד המותג הפרטי שלה.