שר האוצר בצלאל סמוטריץ' החליט אתמול למנות את ד"ר שמואל אברמזון לכלכלן הראשי במשרד האוצר. זהו המינוי השישי של שר האוצר בהנהלת משרד האוצר, וכל המינויים הם של גברים דתיים.
ד"ר אברמזון יהיה הממונה על הכנסות המדינה, מחקר וקשרים בינלאומיים. הוא מונה לתפקיד אף שתמך תמיכה מלאה בעמדת הכלכלנית הראשית לשעבר שירה גרינברג שהזהירה מההשלכות הקשות של חקיקת הרפורמה המשפטית על כלכלת ישראל. לאברמזון דוקטורט בניתוח מדיניות מבית הספר של מכון ראנד בארה"ב. באוצר "שכחו" לציין בהודעה שאברמזון עבר בעברו כחוקר בכיר בפורום קהלת לכלכלה, והיה בין החוקרים שהציעו לבטל את הטבות המס לחוסכים בקרנות הפנסיה.
1 צפייה בגלריה
yk13586124
yk13586124
(ד"ר שמואל אברמזון | צילום: דוברות משרד האוצר)
בכירים באוצר שיבחו את המינוי וציינו כי "מדובר בכלכלן מעולה שמצטיין בניתוחי מצב המשק וכתב מחקרים ודוחות רבים באגף בעבר". המינוי דורש את אישור ועדת המינויים בראשות נציב שירות המדינה ואת אישור הממשלה.
אברמזון שימש בחודשיים האחרונים ממלא מקום הכלכלן הראשי, וקודם לכן שימש כסגן בכיר לכלכלנית הראשית האחראי מתוקף תפקידו על מחקר וקידום מדיניות בתחומי שוק ההון, ענפי המשק (לרבות הייטק) ועל מחקר והובלה של סוגיות בתחומי ביטחון לאומי וכלכלה.
השר סמוטריץ': "הוא מביא עימו כישורים מקצועיים, אישיים ונסיון רב בפרט בתחום הכנסות המדינה".