"מקל" בגלגלי שדה התעופה המתוכנן ברמת דוד: הוועדה המרחבית לתכנון ובנייה יזרעאלים שבעמק יזרעאל אישרה הקמת שדה פוטו־וולטאי על שטח של 148 דונם על הפוליגון שבו עתיד לקום שדה התעופה ברמת דוד. שי יזרעאלי, יו"ר הוועדה יזרעאלים, אישר את הדיווח.
השטח שעליו אמור לקום שדה התעופה האזרחי החדש ברמת דוד שייך למספר יישובים בעמק יזרעאל: רמת דוד, נהלל, גבת, שריד וכפר יהושע. שדה התעופה אמור לקום על כ־16,000 דונם. לאחרונה פנו אנשי קיבוץ רמת דוד לוועדה המרחבית יזרעאלים וביקשו להקים פרויקט סולרי פוטו־וולטאי ומתקן אגירה על שטח של 148 דונם, שנמצאים מדרום לקיבוץ רמת דוד, על השטח שעליו אמור לקום שדה התעופה החדש.
הבקשה הגיעה לוועדה המרחבית יזרעאלים שדנה בנושא, ובתום הישיבה הצביעו אנשי הוועדה ואישרו אותה פה אחד ללא כל הסתייגות. המשמעות המעשית של הקמת הפרויקט הפוטו־וולטאי על השטח עלולה להקשות מאוד על הקמת שדה התעופה מאחר שבתוך מספר חודשים הפרויקט כבר יפעל.
שי יזרעאלי: "אין שום סיבה לעצור את תנופת הפיתוח בעמק, ובכל מקרה שדה התעופה האזרחי לא יקום בעמק". אייל בצר, ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל: "השדה הסולרי יוקם ממש בקרוב ברמת דוד. שדה התעופה האזרחי לא יוקם בעמק יזרעאל".