שנה חדשה, והפעם היא זכתה לשם המוצלח תשפ"ד. אנחנו מרגישים די משופדים פה, לא? אני זוכרת שבתור ילדה היינו מכינים "שנות טובות" ושולחים. עכשיו אני מקבלת רק איחולי שנה טובה מקופת חולים לאומית ומחנות ברעננה שקניתי בה ב־2013.
לא בא לי שהשנה החדשה תגיע. במקום התרגשות אני ממש רועדת. פעם הייתי רק מחכה לחודש הזה בשנה, עכשיו אני עוברת על טיסות של הרגע האחרון, חייבת להתאוורר. לא להיות בלחץ, באינטנסיביות שלא מרפה. ניוז חסר סוף. צל קודר מרחף כל העת, הכל רועד ומרגיש כאילו השטיח נמשך אט־אט מתחת לרגליים.
אני רוצה שבאמת תהיה שנה טובה אבל זה מרגיש חוצפה, כאילו לא גיטימי לחשוב על זה. בקשות צנועות יש לי - בריאות, רוגע. דברים פשוטים. שילך לתמרה טוב בגן, שההופעות יצליחו, שיהיה חשק להצחיק ולצחוק. בסוף, ברגע האמת, זה יבוא. הרי אין על ראש השנה. כל כך הרבה הזדמנויות לחשבונות נפש ולסיכומים, אבל זה מרגיש כאילו אף אחד לא עושה את זה. פעם הייתי עושה ממש רשימות: מה השגתי השנה, על מה הצלחתי להתגבר, על מה יש לי לעבוד. אני רוצה לעבוד על עצמי להצליח להתנהל בתוך כל חוסר הידיעה.
בכל פעם ששואלים אותי מה שלומי אני חושבת מה באמת להגיד. אפילו להגיד "הכל בסדר" נשמע כמו שקר. כבר עזבתי איזה שש קבוצות ווטסאפ של ויכוחים פוליטיים. עם אנשים רבים הפסקתי לתקשר לחלוטין, לא רוצה לריב. אנחנו נפגשים ומדברים על דברים אידיוטיים, כי כבר אי־אפשר לדבר על שום דבר. אני מוצאת את עצמי שיחות שלמות מדברת על מקומות לינה ולאן נסענו או מה עושים בגן. כל דבר אחר מוציא מאנשים (וגם ממני) אגרסיות בלתי נסבלות.
אני רוצה לעבוד על עצמי להיות יותר בבועה.
דיברתי עם חבר למקצוע שאמר לי שהוא לא קורא חדשות. שאלתי אותו "איך זה אפשרי בכלל עם עבודה כמו שלנו?". והוא ענה לי "מתעדכנים במה שחשוב".
אולי זה מה שאני צריכה לבקש לעצמי השנה, לשקוע בעולמי ולהתעדכן רק במה שחשוב. די כבר עם הסקרנות הזאת, למה זה טוב. סקרנות הרגה את החתול ובדרך לחסל גם אותי. כמה זמן אני מעבירה בקריאה, ממש בזבוז. יכולתי להיות כוכבת טיקטוק אם רק הייתי משקיעה את אותו זמן, למרות שאני לא יודעת מה יותר בריא לנפש.
אז מה נאחל לשנה החדשה? בריאות, כמובן. ומה עם רוגע ושקט? שנים ביקשנו רוגע ושקט, לא לתת לדברים להתפרץ ולבעבע. אולי עכשיו צריך להגיד הכל בפרצוף. במקום שהארוחה המשפחתית "תעבור בשלום", להגיד אמת. שתהיה שנה של רצון אמיתי להבריא, לא שנה של אקמול. שנה טובה. שנה אמיתית. אמן.