לפני שלוש שנים הוא הורחק בבושת פנים מאליפות ארה"ב הפתוחה אחרי שחבט כדור לעבר השופטת, לפני שנתיים הפסיד בגמר לדניל מדבדב, בשנה שעברה בכלל לא הורשה להיכנס לניו־יורק בשל מדיניות חיסוני הקורונה שלא עמד בה. אתמול לפנות בוקר, בקאמבק שלו לתפוח הגדול, עם הזכייה הרביעית שלו בפלאשינג מדו, נובאק ג'וקוביץ' הוכיח מעל לכל ספק: אני הגדול מכולם.
עם 24 גביעי גראנד סלאם בארון ושנה כמעט מושלמת, הסרבי הגדיל את הפער מרפאל נדאל לשני תארים ומרוג'ר פדרר שכבר פרש לארבעה תארים. 3:17 שעות, זה פרק הזמן שלקח לו לנקום במדבדב, ועל הדרך לחזור לפסגה כדי להפוך לטניסאי המבוגר בכל הזמנים שמדורג ראשון בעולם. הוא גם עבר את סרינה וויליאמס עם 23 התארים שלה, והשתווה למרגרט קורט – זמנית בהחלט.
1 צפייה בגלריה
yk13587815
yk13587815
(צילום: Getty Images Matthew Stockman)
מאמנו גוראן איבניסביץ' הבהיר שהפרישה שלו תגיע רק בעוד חמש שנים, בלוס־אנג'לס 2028 – עד אז המטרה של הסרבי תהיה לבדל את עצמו בפער גדול ככל האפשר משני שותפיו הבכירים לדרך – ולהגיע למספר תארים בלתי שביר בעידן הנוכחי. "אחד ההישגים הגדולים בהיסטוריה של הספורט כולו", סיכם המאמן הקרואטי.
ה"ממבה מנטליטי" השתלטה בתוך יומיים על אצטדיון ארתור אש: זה התחיל עם הווידוי של קוקו גוף על כך שקיבלה השראה מקובי בראיינט והגיע לשיא עם המחווה של ג'וקוביץ', שמיהר להחליף לחולצה עם דיוקן משותף שלהם, כשמאחור המספר "24" של אגדת הכדורסל – בדיוק כמו מספר הזכיות של הסרבי. "קובי היה קרוב אליי, למדתי ממנו הרבה על ווינריות", גילה נולה בהתרגשות בטקס הניצחון. "כשהייתי פצוע, הוא תמך בי ומה שקרה לו השפיע עליי מאוד. 24 זהו המספר שאיתו הוא הפך לאגדה, אז חשבתי שזה יהיה נחמד לכבד את זכרו".
תרשמו ביומנים, בנובמבר הקרוב הטניסאי המעוטר בהיסטוריה יחזור לטורניר בת"א, שיהווה עבורו הכנה לקראת המאסטרס המסכם של השנה שייערך בטורינו.