שר האוצר בצלאל סמוטריץ' החליט, על רקע המחסור בסופרים בחלב מפוקח, להאריך את הצו ליבוא חלב בשישה חודשים נוספים עד אפריל 2024. בסך הכל מדובר כעת בתשעה חודשים שבהם יבוא החלב יהיה פטור מהמכס הגבוה שהוטל עליו. בהודעת האוצר נאמר כי מאז תחילת השנה יש חוסר של 1 ל־1.5 מיליון ליטר חלב בחודש והורדת המכס הוכיחה שניתן לייבא חלב ניגר. ההערכה היא שתקופה נוספת של חצי שנה תאפשר ליותר שחקנים להיכנס לענף ולהגיע לכמות הליטרים הנדרשת.
1 צפייה בגלריה
yk13582895
yk13582895
(צילום: יצרן)
עד כה הרים את כפפת היבוא רק רמי לוי שמייבא חלב מפולין. איתן יוחננוף שמתכנן יבוא חלב מטורקיה, שאינה באיחוד הארופי נדרש לבירוקרטיה מחמירה יותר ועדיין לא קיבל את ההיתר הנדרש. על כן החלב שלו יגיע רק בסוף ספטמבר. המחיר של החלב המיובא פחות מ־6 שקל, המחיר המפוקח הוא 6.81 שקל.

החשמליות של סמארט בדרך לישראל

ארבע שנים לאחר שנטשה את ישראל חוזרת סמארט ארצה וכבר בחודשים הקרובים תשווק דגמים חדשים המבוססים על פלטפורמה עדכנית מבית בעלת הבית, ג'ילי הסינית. את הזיכיון לשיווק המותג ממשיכה להחזיק כלמוביל. סמארט שבעבר הייתה מותג ייעודי למכוניות עירוניות זעירות בבעלות מרצדס, תשווק כבעבר באולמות התצוגה של היצרנית הגרמנית.
הדגם הראשון שינחת כאן בחודשים הקרובים הוא ה־1, שהוצג לפני כשנה כדגם כל חדש ראשון ליצרנית מזה כמעט עשור. היא מבוססת על פלטפורמה ייעודית להנעה חשמלית המכונה SEA שבה משתמשות גם וולוו EX30 וזיקר X, אחיותיה לקונצרן הסיני.