"מקום בלב", בית הקפה־מסעדה הוותיק שברעננה, חוזר לפעילות לאחר שנסגר בימי הקורונה. זהו מין נווה מדבר רחב ידיים הניצב בשולי העיר, עם מדשאה, עצים ותיקים, גינות מטופחות (בעבר פעלה פה משתלה) ובהן גם גינת ירק המספקת את צורכי המסעדה ומבנים שונים שבהם נערכים אירועים פרטיים. למרות שבשטח הריק שהיה סביב המתחם נבנים כעת מגדלי מגורים, הצמחייה המקיפה את "מקום בלב" עדיין מצליחה להסתירם מעיני היושבים.
1 צפייה בגלריה
yk13593647
yk13593647
(צילום: אמיר מנחם)
המקום חזר לפעילות לאחר שקבוצת מסעדנים צעירים, שמפעילה גם את קפה "מי קאסה" בקיבוץ גליל ים, לקחה עליו את חסותה. היא סידרה את החצר, הבליטה את הפסלים שבגינה, ועידכנה את התפריט, שכעת שם דגש על טריות ובריאות.
על המטבח מופקד השף קובי כץ שעבד בעבר בטורקיז, ברוקה ועוד. התפריט שלו מציע המון מנות ירקות כמו דלעת ערמונים עם סילן וטחינה (42 שקל), לביבות זוקיני עם צזיקי (44 שקל), שקשוקה ירוקה (72 שקל), אגז בנדיקט מלווה בממרחים, ריבות ולחם (76 שקל). לא עמדנו בפיתוי - גם הוויזואלי - של קערת הפירות הנדיבה שבה חיכו בננות חתוכות, מוזלי, ענבים, קוקוס וזרעי צ'יה שהונחו על מחית פרי האסאי (44 שקל).
בערב המקום הופך למסעדה רומנטית ובתפריט תמצאו בשרים מהמבורגר, דרך סיניה בתנור ועד לסלמון. יש גם מענה לטבעונים ולצמחונים כמו טופו בקארי, סלטים ועוד. / נווית זומר
מקום בלב, פרדס משותף 5, רעננה. 09-7741575.