נאסרה המראת ונחיתת בעלי חיים בנתב"ג (למעט עם מלווה) במהלך השבוע בין השעות 16:00 ל־20:00. הסיבה: השרותים הווטרינריים שאמורים לבדוק את בעלי החיים עם כניסתם לישראל או יציאתם הודיעו כי לא יאיישו את המשמרת בנתב"ג בשעות האלו.
מי שהטיס את הכלב או החתול לארץ או ממנה - כדי להצטרף ללוקיישן בחו"ל או בחזרה הביתה, נמצא כעת בבעיה. גם מי שמייבא דגי נוי, סוסים (מסתבר שמטיסים סוסים כדי למנוע מהם שהות ממושכת בים) או חיות מעבדה למחקר לא יוכל להביאם לישראל וממנה בשעות אחה"צ והערב.
איגוד לשכות המסחר המייצג את היבואנים פנה אל שר החקלאות אבי דיכטר בתלונה על כך. במכתב נאמר כי השרות הווטרינרי מסר כי עקב השינוי בהסדרי העבודה "צפוים להיות עיכובים ליבואנים וליצואנים של בעלי חיים בכל התחומים".
באיגוד לשכות המסחר כתבו לשר, כי "לא יעלה על הדעת כי בשל אילוצי כוח אדם במשרד החקלאות יהיה כמעט בלתי אפשרי ליבא או לייצא בע"ח. בהתחשב בעובדה שרוב הטיסות מארופה נוחתות בשעות אחה"צ והערב נבקש כי ימצא פתרון יצירתי לבעיה שנוצרה אשר ימזער את הנזקים".
אמיר שני, סמנכ"ל איגוד לשכות המסחר, אמר כי הם עומדים על שתיערך בחינה מחדש של הנושא. "הובלת בעלי חיים באוויר מוגדרת כסחורה רגישה וככזו חייבים למזער עד למינימום את זמן ההמתנה של בעלי החיים בנמלי המוצא והיעד".