בזמן הנכון, במקצוע הנכון: יעל מיארה, בת 38 ממושב שוקדה שבעוטף עזה, היא מיילדת בבית החולים הציבורי אסותא באשדוד. הכשרתה סייעה לה שלשום ליילד בעצמה את בתה – בחניה של תחנת דלק.
מיארה היא אחות מיילדת מזה 13 שנים. ברקורד שלה אינספור לידות ונדמה ששום דבר לא יכול היה להפתיע אותה. אבל הפתעות יש תמיד, מתברר, גם בלידה שלה. המיומנות של יעל כמיילדת הוכיחה את עצמה השבוע: היא התעכבה בבית ולא העריכה שהלידה שלה בשלבים מתקדמים – וכאמור יילדה את עצמה בדרך לבית החולים.
1 צפייה בגלריה
צילום: גדי קבלו
צילום: גדי קבלו
"חוויה מיוחדת". מיארה ובתה | צילום: גדי קבלו
"החלו צירים חזקים", מיארה משחזרת, "לא ממש מיהרתי לבית החולים, חשבתי שיש לי עוד זמן כי אני מכירה את עצמי ובפעמים הקודמות הלידה נמשכה זמן רב. התלבטתי אם לצאת לבית החולים או לא. בעלי, אליסף, היה בעבודה והוא בא לקחת אותי בסופו של דבר. נסענו לכיוון אסותא אשדוד ופתאום, ליד תחנת דלק באזור אשקלון, הרגשתי שהיא כבר יוצאת החוצה. בעלי עצר מיד את הרכב בתחנה, הורדתי את המשענת של הכיסא ויילדתי את עצמי. נתתי הנחיות לאליסף מה לעשות והוא היה ממושמע מאוד. הוא רק היה צריך להשגיח שהיא לא תחליק למטה, לאזור שבו מניחים את הרגליים. זה עבר מהר מאוד, תוך שתי דקות היא כבר הייתה בחוץ. אף פעם לא הייתה לי לידה כל כך מהירה. אליסף עשה בדיוק מה אמרתי לו והכל עבר בשלום. הוא הזמין את מד"א ולקחו אותי לאסותא באשדוד. הצוות כבר חיכה לי שם. חשבו שאבוא ללדת, אבל פתאום הופעתי במחלקה עם התינוקת ביד".
מיארה כבר עברה חמש לידות (גם תאומים) ולמשפחה הצטרפה הבת השישית. כעת הם במשפחה שלושה בנים ושלוש בנות. "זו הייתה חוויה מיוחדת", היא אומרת, "ממש לא טראומטית, לא לי ולא לבעלי. הכל בסדר ואנחנו שמחים ונרגשים שהבת שלנו הצטרפה למשפחה".