מעל ל־16 אלף זכאים חסרי דיור נרשמו עד כה להגרלת המענקים לרכישת דירה מיד שנייה בגובה של עד 600 אלף שקל - כך פירסם אתמול משרד הבינוי והשיכון. מדובר בהגרלה שנפתחה לפני כשבועיים ותינעל לפני החג, עבור 1,000 מענקים בסך 50 אלף שקל כל אחד בלבד לרכישת דירות יד שנייה בבנייה רוויה במחירים שנעים בין 300 ל־600 אלף שקל.
מפילוח גיאוגרפי עולה כי העיר המובילה בכמות הנרשמים היא ירושלים, עם 1,680 זכאים חסרי דיור שמעוניינים לקבל מענק. אחריה תל־אביב-יפו (1,120), ראשון־לציון (667), אשדוד (603) ובני־ברק (559).
בהחלטת הממשלה צוין כי ניתן לרכוש את הדירות "בכל הארץ", אך רף המחיר שלהן מצביע על כך שרובן ככולן מצויות בפריפריה. על התוכנית נמתחה ביקורת שטענה כי הדירות הללו מיועדות בעיקר למגזר החרדי, או לחסרי דיור שבכוונתם להשכיר את הדירות.
מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, יהודה מורגנשטרן, אמר שלשום כי "אנחנו רואים התפלגות נורמלית, כאשר הערים המובילות הן ירושלים, תל־אביב וראשון־לציון. אנחנו לא רואים מובהקות להרשמה חרדית, ואני שמח על כך. המספר גבוה מספיק כדי לראות שהתוכנית לא משרתת מגזר כזה או אחר והיא לא באה לדאוג לשכבה אחת".