המסקנה הבולטת מהמכתב המאוד־שפוי של שר התקשורת נגד “כאן 11”, שבו הוא מתחשבן בנוקדנות אובססיבית עם כל מה שלשיטתו מריח משמאלנות בשידורים, היא גודל ההחמצה: במקום שיתחרפן בגלל אזכורים סאטיריים של המחאה ב"בואו לאכול איתי", שלמה קרעי היה יכול להיות מתמודד קלאסי בתוכנית.
רק דמיינו אישיות כמוהו, עם חשיבות עצמית של דונלד טראמפ ויכולות של מלחייה תקולה, לוקח חלק בפורמט שחוגג את המבוכה האנושית. עצמו עיניים וראו אותו מתפלץ בגלל קלאברית מקועקעת או גיי שמדבר בלשון נקבה, רומס תבשילים נטולי מלח ובטוח לחלוטין שהמאכלים שהתקין עדיפים על מנות של 120 שקל במסעדה. בחלק האמנותי של הערב הוא בוודאי היה מארגן פעילות קבוצתית מ-ש-ג-ע-ת סביב שני הנושאים החביבים עליו: גימטרייה ושנאת בית המשפט העליון.
אבל נראה שקרעי לא יזכה להיות שלל רב בפיו מפיק המרגליות של שי אביבי, ובינתיים הצופים והצופות נאלצים לפגוש אותו במשך הרבה יותר משבוע אחד בעונה: פה הוא מדיח עובד ציבור מצטיין מראשות חברה ממשלתית בטענות שגרמו גם לאנשי ימין לתפוס את הראש, ושם הוא מכריז על "רפורמה" שנועדה "לגוון" את התקשורת בערך כמו שהחתול הוא המועמד האידיאלי לשמור על השמנת. ואם זה לא מספיק, קרעי תועד צוהל וחוגג החלטה אומללה של "בזק", לקיים אירוע של החברה בהפרדה מגדרית. אחר כך הוא גם צייץ נגד "חלק מהאנרכיסטים והפמיניסטיות דה־לה־שמאטע" שביקרו אותו על כך.
אם כן, לא רק שקרעי סיפק די והותר חומר ביממה עבור אייטם שלם ב"אזור בחירה" של “רשת” ולא אזכור של כבוד ב"מצעד הטרלול": אפילו משקיף מתון וענייני כמו יאיר שרקי נראה נבוך ממש ב"חמש עם" של "קשת", בבואו להודות בפני רפי רשף שהתנהלות השר די מקשה לדון לכף זכות את ה"רפורמה" שלו, משום שמכתב כה מופרע מבהיר מהי התוכנית העתידית עבור השידור הציבורי והטלוויזיה המסחרית. לכן גם אם קרעי ניסה ליצור ספין ביום שבו בג"ץ הקפיא את הדחת יו"ר דואר ישראל, הוא רק חימם חזית אחרת, ועוד כזאת שהאמריקאים לא צריכים פירוש רש"י כדי להבין באיזה צד שלה עליהם להימצא.
ומה שהכי מתסכל הוא שבדיוק כמו ב"רפורמה", גם המגילה של קרעי היא לא מאה אחוז בולשיט. התאגיד, ודאי בתכנים אקטואליים (בטלוויזיה וברדיו), לא חסין מחטאים: אמירות מקוממות, עריכה בעייתית ועוד. ואגב פגמים עיתונאיים ואתיים, מעניין שבכל עמודי המכתב לא צוין ולו פרט אחד בתוכניתה של אילה חסון שמהווה פגיעה בייעודו של השידור הציבורי. במקרה הזה, נראה ששר התקשורת סובר שהתאגיד מתפקד פיקס.
בקטנה: לפני כמה ימים שודרה בחדשות "רשת" כתבה מספר מי־מסוגל־לזכור־היו־כל־כך־הרבה על אסף גרניט. אתמול הוא הופיע גם בפרק של הסדרה "יניב" באותו ערוץ. מצד שני, אולי זאת לא חשיפת יתר אם כל כך מעט צופים בך.