חואנג חושנג, נשיא קונצרן הענק הסיני סקייוורת' (Skyworth), בעל מותג הרכבים החשמליים סקייוול (Skywell), היה בביקור בארץ השבוע וחשף כי בכוונת התאגיד להקים מרכז מו"פ בישראל בתחום האוטוטק ופיתוח סוללות יעילות ומתקדמות.
סקייוול היא חברה בת של תאגיד האלקטרוניקה סקייוורת', ואף שדגמי סקייוול מגיעים מסין, היצרנית ייעדה את הרכבים לשוק האמריקאי ובהמשך גם לשוק האירופי. יבואנית דגמי סקייוול בישראל היא קבוצת כדורי, בעלת חברת חלקי החילוף המאגר וחברת הליסינג OTO.
התכנון של סקייוורת' הוא להקים מפעל להרכבת רכבים בטורקיה שיאיץ חדירה לשוק האירופי, והיעד שלו לשנת 2030 הוא ייצור ומכירות של מיליון מכוניות סקייוול בשנה והפיכתה לאחד מעשרת יצרני הרכב החשמלי הגדולים בעולם, כאשר מרכז הפיתוח בישראל אמור לעבוד בסינרגיה עם מפעל הסוללות החדש המוקם בטורקיה.
השבוע אירחה קבוצת כדורי משלחת של למעלה מ־30 אנשי עסקים ובכירים מהקונצרן הסיני. המשלחת ביקרה במרכז סקייוול בישראל, וחושנג קיים פגישות עם שר הכלכלה ניר ברקת ושר האנרגיה ישראל כ"ץ ופרס בפניהם את חזון הקבוצה לביסוס וחיזוק מעמדה באירופה כאשר ישראל מהווה שוק יעד אסטרטגי כחדירה למדינת נוספות באירופה. עוד אמר חושנג כי בשנה הקרובה יושקו 3 דגמי רכבים חשמליים נוספים במקביל לדגם ה־ET5.