ענקית הבידור הגרמנית איוונטים נכנסת לשותפות ברשת מועדוני ההופעות והכרטיסים זאפה. הבעלות החדשה תתחלק כך: 20% גולן עינת, בעל השליטה לשעבר, 50% איוונטים, ו־30% דלק ישראל בשליטת אבי לוי. שיתוף הפעולה בין זאפה לאיוונטים התחיל ב־2020 כאשר הוקמה שותפות למכירת כרטיסים בלבד.
גולן עינת רכש את השליטה בזאפה (40%) בשנת 2014 לפי שווי של 60 מיליון שקל ומאוחר יותר הגדיל את אחזקתו ל־100% לפי שווי של 80 מיליון שקל. זאפה חטפה מכה קשה בתקופת הקורונה כאשר שבתה מפעילות. העסקה מוערכת לפי שווי של 85 מיליון שקל. זאפה מונה כיום שמונה מועדוני הופעות חיות.
1 צפייה בגלריה
yk13592170
yk13592170
(צילום: חיים הורנשטיין)
איוונטים היא חברה מהגדולות באירופה בתחום ההפקות ונכנסת לראשונה לפעילות ריאלית בישראל. היא נסחרת בבורסת פרנקפורט לפי שווי של כ־5.5 מיליארד יורו והכנסות של כמיליארד יורו בשנהֿ.
בכוונת איוונטים ודלק ישראל להשקיע עשרות מיליוני שקלים במטרה להפוך את החברה למובילה בארץ. יושם דגש על סינרגיה עם איוונטים והפיכתה לזרוע הבידור המשמעותית בישראל, כולל הרחבת תחומי פעילות כמו שוק כרטיסי יד שנייה, שירותי self service למפיקים ומכירת כרטיסים להופעות ולאירועי ספורט באירופה, בדומה לפעילות גדולה שיש לאיוונטים בגרמניה ובאירופה.