ההיכרות והחברות הקרובה בין שר הפנים והבריאות משה ארבל (ש"ס) לח"כ רון כץ (יש עתיד) החלה הרבה לפני שהם נפגשו בכנסת. הם שייכים למחנות אידיאולוגיים הפוכים ולמפלגות שמייצגות בדרך כלל ערכים שונים לגמרי. אבל בסוף היום, כשכל אחד חוזר לביתו באותו בניין בפתח־תקווה, ארבל לקומה הראשונה וכץ לקומה השביעית, הם משאירים את כל המחלוקות בחוץ.
"כץ היה בעבר סגן ראש עיריית פ"ת", מספר השר ארבל. "גם אני פתח־תקוואי במקור וכך הכרנו. במרוצת השנים יצא שעברנו להתגורר במקרה באותו בניין, ואז גם נכנסנו שנינו לכהונה בכנסת". למרות התקופה הסוערת, החברות בין השניים לא נפגמה. "אנחנו חולקים ארוחות שישי משותפות עם המשפחות", אומר ארבל, "הוא אצלי ואני אצלו. הוא שומר כשרות ויש לנו לא מעט במשותף. הקשר בינינו הדוק ויומיומי".
1 צפייה בגלריה
yk13584134
yk13584134
(צילום: יריב כץ)
החברות, מספרים השניים, גלשה גם לשיתוף פעולה בכנסת. כץ החל לפעול לביטול הבירוקרטיה הקשורה במעבר בין קופות חולים, הוא ביקש את תמיכתו של השר והשכן ארבל, שלמד את ההצעה ונתן הוראה לאנשי משרדו לקדם אותה.
כץ: "ההיכרות בינינו מתפרשת על פני שמונה שנים. משה היה רב בית כנסת בשכונה חילונית בפ"ת, אני הגעתי לשם לברך לקראת החג כשכיהנתי כסגן ראש העיר, ושמרנו על קשר מאז. אחרי שעבר דירה, הוא היה נוסע לאותו בית כנסת לפני כניסת השבת וחוזר ברגל הביתה מרחק של חצי שעה הליכה. היום הוא מייצג מפלגה לכאורה סקטוריאלית, אבל עובד עבור כולם, מייצג את כולם ואני חושב שזה משהו שמשותף לנו".
ארבל: "רון הוא איש של אנשים. ער מאוד למצוקות, לעוולות. שום דבר לא עובר לידו". כץ: "אני אוהב אצל משה שהוא איש מאוד מעמיק, אין אצלו תשובות חפיפניקיות, הוא תמיד בודק הכל. נדיר ששר שמופקד על שני משרדים גדולים ייקח ברצינות כזאת כל נושא שמגיע אליו".
ימי המחלוקת הקשים לא פסחו גם על השכנים והחברים הטובים. "כבר קרו לנו לא מעט מצבים יוצאי דופן סביב זה", מספר ארבל. "לקראת מוצ"ש היינו נפגשים מתחת לבניין שלנו, אני הולך לתפילה ורון יוצא עם דגל להפגין נגד הרפורמה. קרה גם פעם שאחותו של רון, שהיא רופאה מתמחה, הפגינה במסגרת מחאת המתמחים מתחת לבית שלי. הסברתי לילדים שלי שזה מקובל והכל בסדר. אני איתם. גם אני חושב שצריך לקצר את התורנויות. אבל כל זה לא פגע בחברות. אנחנו חלוקים, אבל נשארים אחים".
כץ: "יש בינינו הרבה אי־הסכמות. היום שבו חוק ביטול עילת הסבירות עבר בכנסת היה מאוד־מאוד קשה, אבל למדנו לדבר על אי־ההסכמות. הערך של השיח בינינו משמעותי לציבור. אנחנו יודעים איך לגשר על הפערים ולעשות יחד דברים טובים".