מעטים היום בתי הכנסת שמחזיקים חזן בית. מלבד בית הכנסת הראשי ברמת־גן, עם החזן ישראל רנד, בין המעטים שעדיין עושים זאת נמצא לדוגמה בית הכנסת הגדול בירושלים, עם שני חזנים מתחלפים ומקהלה גדולה. אבל כמו בכל תחום, גם בחזנות ישנה שכבת היוקרה המצומצמת. מדובר בכתריסר בתי כנסת פרטיים של יהודים בעלי ממון, שמעסיקים חזן בית משלהם – בישראל, בקנדה, בדרום אמריקה ובארה"ב.
אחד המפורסמים הוא בית הכנסת "בעל שם טוב" בווסלי הילס, שכונה יהודית יוקרתית מצפון לניו־יורק. בית הכנסת נבנה על פי הצורה המקורית של בית הכנסת של הבעל שם טוב במדז'יבוז' שבפולין, כולל לבנים מקוריות מאותו בית כנסת, וגם שברי אבנים מיסודות הבונקר של לוחמי הגטו ברחוב מילא 18 בוורשה. המייסד רב האמצעים, דוד ליכטנשטיין, מארח בו לא פעם לשבתות חזני צמרת כמו יצחק מאיר הלפגוט או שלום למר, עם מקהלה.
"בשנים האחרונות אנחנו רואים גם תופעה של בעלי אמצעים שיזמינו לשבתות, לחנוכת בית או לבר מצוה חזן ידוע, ואפילו מקהלה של עד 40 ילדים, מבוגרים, או גם וגם. אהוד במיוחד וכוכב עולה כמנצח אירוע הוא רפי ביטון", מספרת דפנה כהן, בעלים ויזמת תיירות מחברת "תור פלוס", שמפיקה אירועים שונים בהשתתפות חזנים. יש אפילו משפחות עשירות שבחגים נוסעות, כל המשפחה המורחבת, לנפוש באחד מאיי הנופש – ולוקחות איתן חזן.