מראש השנה שעבר, עד לזה שיצוין הערב, הצליחה שרון כהן (42) ממושב חירות להציל, בסיוע מתנדבים נוספים, לא פחות מ־400 חמורים, בחלק מהמקרים בפעולות הרואיות שלגבי חלקן אי־אפשר לפרט, ולעיתים תוך סכנת חיים אמיתית.
כהן היא פעילה בולטת למען בעלי חיים, ועומדת בראש עמותת "להתחיל מחדש" שעוסקת בחילוץ ושיקום בעלי חיים, לרבות חמורים וסוסים.
אחד המקרים שריגשו השנה במיוחד את כהן היה הצלתם של אתון והעיר שלה - "כרמל" ו"כרמלה".
"לפני כמה חודשים פנו אלי מטיילים שראו אתון מאוד רזה, ממש עור ועצמות שלא מצליחה לעמוד על הרגליים, ונער מכה אותה", תיארה אתמול. "פניתי למשטרה ושלחתי חילוץ מיידי למקום. המחלץ התקשר אליי ואמר שאי־אפשר להעביר אותה לבית החולים, כי העטינים שלה מלאים חלב וזה אומר שיש עיר בסביבה. הזמן דחק, והקפצנו במהירות מתנדבים ורחפנים, עד שמצאנו את העיר קשור לגדר, אחרי שלא ינק יומיים. האתון והעיר הועברו לבית החולים הווטרינרי בבית דגן, במצב נורא ואיום. לאחר מכן הם הגיעו לשיקום ממושך במקלט שלנו". למרות האכזריות שממנה סבלו, גורלם של "כרמל" ו"כרמלה" שפר עליהם. בסיום השיקום הם הוטסו, כמו מאות חמורים מהעמותה של כהן, לחווה ייחודית לחמורים בדרום־מערב צרפת, שמשתרעת על מאות דונמים של שטח ירוק, עם עשרות מטפלים. סוג של גן עדן לחמורים.
לכהן סיפורים רבים שאירעו בשנה החולפת, אך לא פחות חשוב לה לתאר את מה שלא קרה. השנה הצליחו בעמותה לעצור לחלוטין את משלוחי החמורים לעזה. "לפני כמעט שנתיים שמעתי במקרה שאמור לצאת משלוח גדול של 40 חמורים לעזה, על־ידי סוחרים. דאגנו שזה לא יקרה ושהם יגיעו אלינו, ובנינו להם מקום מיוחד כדי לקלוט אותם. כמה חודשים לאחר מכן הייתי צריכה למצוא מקום נוסף, שטח של שישה דונמים, כי יותר מ־100 חמורים היו אמורים להישלח לעזה, שם דינם הוא עבודות פרך עד המוות. יצרנו הד תקשורתי ברשתות לגבי זה והשנה, לשמחתנו, לא הועברו לשם חמורים בכלל. כמובן שכל הפעילות שלנו לא היתה יכולה להתקיים בלי טוב ליבם של התורמים שלנו".