דיסני, סרטי שואה ופדרו אלמודובר: באיזה עולם אפשר לשלב את הדברים האלה מחוץ לפסטיבל סרטים? לקראת פסטיבל הסרטים חיפה שייפתח ביום חמישי, עם כ־150 סרטים ארוכים וקצרים ורבבות מבקרים שצפויים לצפות בכל הטוב הזה, ננסה לעשות לכם סדר כדי שלא תסתובבו אבודים עם התוכנייה באוויר הקריר של הכרמל.
המדוברים: מי שפסטיבל קולנוע הוא עבורו הזדמנות – נו – לראות קולנוע, כלומר הסרטים המדוברים בעולם שהוכתרו בקאן ובוונציה כיצירות מופת, לא יכול להרשות לעצמו להחמיץ את "אזור העניין". סרטו של במאי הקאלט הבריטי ג'ונתן גלייזר ("מתחת לעור") מתאר את שגרת יומם של מפקד אושוויץ רודולף הס ואשתו, המטפחת את הגינה בעוד ארובות מחנה ההשמדה פועלות ברקע. "אנטומיה של נפילה", הזוכה הגדול מקאן, הוא מותחן צרפתי נפלא, איטי ומורט עצבים. בשני הסרטים המשובחים האלה הכוכבת היא הגרמנייה סנדרה הולר, זכרו את השם, שהופכת בהדרגה לאחת השחקניות המוערכות בעולם. עוד בפסטיבל: הדרמה היפנית "הרוע אינו קיים" על כפר יפני שמעורער עם בוא חברת תיירות מטוקיו, שביים במאי יצירת המופת "הנהגת של מר יוסוקה", זוכה האוסקר ריוסוקה המגוצ'י; הדרמה החדשה של וים ונדרס הנצחי, שגם הוא ביים סרט ביפן בשם "ימים מושלמים"; סרט האוכל הצרפתי מעורר התיאבון "הקדירה" בכיכוב ז'ולייט בינוש הנצחית שיהיה נציג הרפובליקה לאוסקר; הדרמה הטורקית האיטית המבריקה "על עשבים יבשים" של מאסטר הז'אנר הזה נורי בילגה ג'יילאן; סרט ההרפתקאות האיטלקי המסובב "קפיטאנו" שמשלב בין פנטזיה לדרמת מהגרים.
השמות הנוצצים: מי שמחפש על הכרמל את ג'וני דפ, לא יקבל אותו אישית אלא את הבמאית שלו – השחקנית הצרפתייה מאיוון – שהשיגה לו קאמבק ותפקיד עסיסי כמלך לואי ה־15 בדרמת התלבושות "ז'אן דו בארי" שתפתח את הפסטיבל בחמישי הקרוב. ויש גם הקרנה סופר־מסקרנת של הסרט החדש של אלמודובר – סרט קצר (חצי שעה) שהוא מערבון להט"בי בכיכוב איתן הוק ופדרו פסקל כאקדוחנים מאוהבים, ולאחריה הקרנה של אחד מסרטיו הקלאסיים הנהדרים של הבמאי הספרדי, "פרח הסוד שלי".
הישראליים: יש מבחר עצום של בכורות וגם סרטים שעשו רעש בברנז'ה בתחרות האופיר האחרונה, כמו הדרמה החידתית "החייל הנעלם", המיוזיקל המקומי "המנצחים", וכן הקרנה מיוחדת ומרגשת של "גן קופים", סרטו החדש ועתיר הכוכבים (אדיר מילר, שני כהן) של אבי נשר, מעין חצי דרמה־חצי מותחן ספרותי.
הקלאסיקות: לפסטיבל חיפה יש תמיד תוכניית קלאסיקות משובחת, למי שמעדיפים את הקולנוע שלהם מפעם. השנה תמצאו את אחת הדרמות הבודדות שביים בחייו צ'פלין ("האישה מפריז"), מחווה עשירה לבמאי הגרמני הטוטאלי ורנר הרצוג ("פיצקרלדו") והקרנה מרגשת של סרטו של הבמאי האמריקאי וויליאם פרידקין שהלך לעולמו לאחרונה, סרט האקשן הענק "מכשף".
דיסני פלוס: דיסני ופסטיבלים, זה לרוב לא הולך ביחד. מה לעשות שהאולפן המיתולוגי חוגג השנה 100 ובחיפה הבריקו במיוחד בהקרנה שהיא אירוע אמנותי אור־קולי – הקרנה חד־פעמית של קטעי הקלאסיקה המופלאה "פנטסיה", כולל "שוליית הקוסם", בלווי התזמורת הסימפונית חיפה. לא להחמיץ. ויהיו גם הקרנות של שלל סרטים קצרים ופחות מוכרים של אימפריית העכבר.