חשיפה: התאחדות המלונות בישראל בשיתוף 212 בתי מלון מכל רחבי הארץ יוצאת היום במהלך חסר תקדים שנועד לעודד את לינות הישראלים, בעקבות ירידה בתפוסה.
מדובר בקמפיין הנחות ייחודי למהירי החלטה שיימשך 48 שעות בלבד ויעניק הנחה של לפחות 20% בכל הזמנת חופשה לשנה הקרובה, ללא אותיות קטנות.
2 צפייה בגלריה
yk13596596
yk13596596
(צילום: דנה קופל)
במסגרת הקמפיין שיתחיל היום בשעה 12:00 ויימשך עד ליום חמישי בשעה 12:00, תינתן הזדמנות ייחודית לציבור הרחב להזמין חופשה במלונות ברחבי הארץ, כולל מלונות חמישה כוכבים כמו סטאי כנרת, הרודס הרצליה והרודס פאלאס אילת, יו ספלאש ריזורט אילת, ומלון כנען המחודש של פתאל.
ההנחה, כאמור, היא של 20% מעלות החופשה כפי שמופיעה ברגע ההזמנה באתר בית המלון, ללא תלות בהרכב הנופשים, סוג החדר והתאריך שבו נבחרה החופשה. הסיבה למבצע המיוחד נובעת מחשש כבד מירידה במספר לינות הישראלים כתוצאה מהמצב הכלכלי והביקורת על מחיר המלונות בארץ בהשוואה למחיריהם בחו"ל.
2 צפייה בגלריה
yk13597284
yk13597284
מנכ"לית התאחדות המלונות, יעל דניאלי | צילום: סמדר כפרי
(סמדר כפרי)
למרות שעברה שנה מאז החזרה לשגרה ופתיחת השמיים במלואם - התיירות הנכנסת מראה התאוששות, אך המספרים נמוכים מהציפיות של חזרה לנתוני 2019 ולכן מתמרצים כעת את הישראלים לנפוש בארץ.

קמפיין הנחות

לדברי ההתאחדות מדובר בקמפיין ההנחות הנרחב ביותר שנערך אי פעם בעולם התיירות הישראלי. המבצע כולל 100,000 לינות במגוון בתי מלון בכל הארץ ובכלל הדירוגים, מ־3 כוכבים ועד ל־5 כוכבים דלוקס.
התאחדות המלונות העמידה לרשות הציבור פלטפורמה דיגיטלית באתר ההתאחדות שמרכזת את רשימת בתי המלון המשתתפים במבצע ודרכה ניתן לבצע את ההזמנות.
יעל דניאלי, מנכ"לית התאחדות המלונות, אמרה ל"ממון": "המהלך, ששותף לו גם שר התיירות חיים כץ, נועד להוריד את מחירי הנופש בישראל כדי לאפשר ליותר ישראלים לצאת לחופשה כאן. זהו צעד אחד משורת צעדים נדרשת, שעליה הכריז השר ובכלל זה הקלת הרגולציה על הענף והסרת חסמים בתכנון ובנייה להגדלת היצע חדרי האירוח".
דניאלי התייחסה גם לתלונות על המחירים היקרים בבתי המלון בארץ: "אנחנו מדינה יקרה, מה שיקר לאזרחים יקר גם למלונות. מעבר לזה חלה עלינו רגולציה חסרת תקדים ביחס לעולם. ארנונה מגיעה אצלנו ל־3.5% מהמחזור זה מטורף. בעולם גובים ארנונה לפי תפוסה. אצלנו גם אם המלון ריק הוא ישלם ארנונה". עוד הוסיפה כי "יש מאבטחים חמושים שאין בחו"ל, מע"מ וכשרות שעולה לענף חצי מיליארד שקל בשנה. צריך לזכור שבחו"ל לוקח 3 שנים להקים מלון וכאן 10 שנים. בנוסף הממשלה צימצמה מענקי סיוע לבניית מלונות. הביקורת על מחירים במלונות תמיד נשמעות בעונת השיא בחגים ובחופשת הקיץ שהכי יקר וגם לוקחים מחיר של סוויטה. זו חוכמה קטנה לתת דוגמה על מחיר המלון הכי יקר בעונה הכי יקרה". לדבריה, המבצע ייתן מענה לתלונות על המחירים
לפי נתוני ההתאחדות, מאז חודש ינואר ועד יולי סובל הענף מירידה של 12% במספר הלינות לעומת תקופה מקבילה ב־2019, ירידה של 15% בלינות תיירים וירידה של 2% בלינות ישראלים. מתחילת השנה נרשם מספר קרוב לשיא של יציאת ישראלים לחופשות בחו"ל עקב מחירן הנמוך יותר.
אילת, שסובלת מנטישת תיירים, רשמה ירידה של 2% בלינות – ירידה של 61% בלינות תיירים לעומת עלייה של 5% בלינות ישראלים. תל־אביב הפכה ליעד חביב על הישראלים ורשמה עלייה של 4% בלינות: ירידה של 6% בלינות תיירים אבל עלייה של 41% בלינות הישראלים. בישראל, אגב, יש בסך הכל 58,000 חדרי מלון.