ריס וית'רספון היא מש"קית החוויה של הוליווד. מבלה עם החברה ניקול קידמן, מסתחבקת אונליין עם האחוקית לורה דרן ושולחת לבבות לבסטי ג'ניפר גארנר. גם לחברה קרובה אחרת שלה, ג'ניפר אניסטון, לא חסר. בגיל 54 היא רצה מהשקה להשקה, ונהנית לנצח מהתואר "הדבר הכי מצליח שיצא מ'חברים'".
אבל למרות שהן לא מורידות לרגע את חיוך מיליון הדולר, חלק מסוד הפופולריות של וית'רספון ואניסטון הוא שהן תמיד הביאו את הדבש עם נגיעה של עוקץ. חיי אהבה מסובכים, תפקידים דרמטיים מורכבים וקורטוב של כובד ראש שפשוט לא נמצא אצל שחקניות בשנות ה־20 שלהן. בנות אנוש.
1 צפייה בגלריה
yk13597400
yk13597400
(מתוך הסרט)
כמעט כמו תמונת מראה, המורכבות הזאת שהופכת אותן לנגישות למרות שהן לא, היא בדיוק סוד הכוח של הדמויות שלהן ב'תוכנית הבוקר', ששבה לעונה שלישית באפל TV פלוס. אניסטון היא אלכס - יונית לוי של תוכנית הבוקר של אמריקה. וית'רספון היא ברדלי - עיתונאית לוחמת שמתגלגלת מהאבק של השטח אל אבק הכוכבים של רשת השידור הארצית.
לכאורה מהנקודה הזאת הסדרה כותבת את עצמה, ואכן 'תוכנית הבוקר' התבססה כאופרת סבון נוסחתית: כמיטב המסורת הארון סורקינית וואנאבי הדמויות מדברות בפאנצ'ים, נפגשות בלוקיישנים סבירים כמו שדות תעופה ותמיד עושות את "הדבר הנכון" - גם כשהוא הגיוני כמו שיגור לחלל.
אבל, וזה אבל חשוב, למרות כוחה המפתה של הקלישאה, אלכס וברדלי נעות על הציר שבין צ'ילבות לאחיות. אין אחת שהיא "כלבה" ואחת שהיא "טובה", וגם הצ'ק השמן מגיע - מתברר - בלי זריקה של ביטחון עצמי. איך אמרו פעם בטלוויזיה? תסתכלו עליהן ותראו אותנו.
בעונה הראשונה והמוצלחת 'תוכנית הבוקר' עסקה במי־טו, בעונה השנייה והמקושקשת היא התמקדה בקורונה. בעונה השלישית הכל מתלכד. אלכס, וגם מנהל הרשת קורי (בילי קרודופ המכשף), עסוקים בשאלה איך חוזרים לחיים אחרי מגפה שזרקה את כולם מהמסלול. אבל אל פני השטח צפות גם שאלות כמו: האם קורי מסרסר במגישה האיקונית כדי לסגור עסקאות? ומה המשמעות של היחסים הקרובים בינו לבין ברדלי, שתחת מרותו?
זו לא הסדרה שתשנה את ייצוג הנשים על המסך, אבל אם כשמפזרים את בועות הסבון מגלים להיט סטרימינג שבמרכזו עומדות נשים שחגות סביב 50, תובעות את מקומן בעולם תחרותי, ועושות את זה בצורה פגומה ואנושית, אז כנראה באמת הגענו לירח.