התייצבות נרשמה בחודש אוגוסט במשרות הפנויות במשק, ובתעשיית הייטק הייתה עוד עלייה קלה במשרות של מתכנתים ומהנדסים. כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) שפורסמו אתמול.
מספר המשרות הפנויות בחודש אוגוסט בכלל המשק עמד על כ־119 אלף לעומת כ־117,700 ביולי. עלייה של 1,300 משרות. שיעור המשרות הפנויות במשק נותר יציב על 3.74 לעומת 3.73 ביולי.
משמעות הנתונים היא שמדובר, לראשונה, בעצירת המגמה של הירידה במשרות הפנויות בחודשים האחרונים, לצד שיעור אבטלה נמוך מאוד של 3.1%, הנמוך ביותר מזה כעשור, כפי שפורסם שלשום על ידי הלמ"ס. עם זאת, נתונים אלה יכולים להעיד גם על האטה, מאחר וייתכן שמחפשי עבודה מתפשרים על מקומות עבודה בגלל יוקר המחיה.
בתחום ההייטק הביקוש לעובדים רשם עלייה קטנה נוספת, לאחר שעלה מעט יחסית גם בחודש שעבר, אחרי חודשים של ירידה במספר המשרות הפנויות בתחום.
בחודשים יוני עד אוגוסט, לעומת מאי עד יולי, עלה מספר המשרות הפנויות של מפתחי תוכנה ב־1% ל־5,533. מספר המשרות הפנויות הממוצע של מהנדסים (מהנדסי מחשבים, חשמל, תעשייה וניהול ומכונות) עלה ב־3% ל־9,594. מנגד, נרשמה ירידה של 13% בקרב מלצרים ל־6,750 וירידה של 6% בקרב עובדי מכירות (סוכני ונציגי מכירות ומוכרים בדוכנים ובשווקים) ל־9,797.