כשאסף יסעור (21) עמד אתמול לפנות בוקר על ראש הפודיום באליפות העולם בווראקרוס שבמקסיקו, מדליית הזהב שענד נצצה יחד עם הלחלוחית בעיניו – וזה אמר הכל. זה היה מרשים, אינטנסיבי, אבל בעיקר מרגש.
שנתיים אחרי שצפה בטלוויזיה במשחקים הפראלימפיים בטוקיו, הלוחם הישראלי הבטיח אתמול את הכרטיס לפריז 2024. שנתיים של עבודה קשה השתלמו. ואין יותר מתוק מאשר לעשות זאת כשאתה מתהדר בתואר אלוף העולם בטאקוונדו פראלימפי בפעם השנייה ברציפות.
1 צפייה בגלריה
yk13604538
yk13604538
(כושר מעולה. יסעור ומדליית הזהב | צילום: דניס סקרטוב, איגוד הטאקוונדו בישראל)
יסעור, שיחזור לפסגת הדירוג העולמי, עשה זאת הודות ליום קרבות מושלם. הוא פתח עם 6:36 קליל על יריב מפרו, המשיך ב־10:27 על לוחם ממונגוליה ו־8:11 דרמטי על יריב ממרוקו - ניצחון שהבטיח לו מקום על הפודיום. בקרב על התואר השיג 8:13 על שיאנג וון שיאו מטייוואן, שהדיח מוקדם יותר את המדורג 1 בעולם והיריב הגדול ביותר של יסעור, עלי אוזג'אן הטורקי.
יסעור שומר המסורת לא שוחח עם התקשורת לפני יציאת השבת במקסיקו, אך מאמנו יחיעם שרעבי אמר: "אסף בא ביום מעולה מבחינה מנטלית, עבד משוחרר ומצד שני היה אגרסיבי, בא נחוש לנצח והראה את היכולות שלו".

"האור של הנבחרת"

בשנתיים האחרונות יסעור בעיקר עבד קשה. כבר בדצמבר 2021 הוא הוכתר לאלוף העולם בפעם הראשונה, ומאז אין כמעט תחרות שהוא לא עולה בה על הפודיום.
בספטמבר 2022 זכה בגראנד פרי פריז, אחת התחרויות הכי חשובות בסבב. כעבור חודש הוסיף זהב בגראנד פרי מנצ'סטר וכעבור חודש נוסף הסתפק בארד בגראנד פרי ריאד, אבל גם רשם ציון דרך יוצא דופן: הספורטאי הישראלי הראשון, גבר או אישה, שזוכה במדליה על אדמת סעודיה. השנה הנוכחית היא בינתיים לא פחות ממופלאה. מדליות זהב בגראנד סלאם פריז ואיסטנבול, כסף במשחקים האירופיים (תחרות שנחשבה גם כאליפות אירופה) לפני חודש וכעת הזהב העולמי.
"המאמן שלי ואני תמיד דיברנו שאם אביא את עצמי לקרב, אוציא את המיטב והדברים יפעלו לפי התוכנית - יהיה קשה מאוד לעצור אותי", אמר יסעור בשנה שעברה ל־ynet. "מה שהייתי צריך לעבוד עליו זה כאשר הדברים לא עובדים לפי התוכנית ולא מסתדרים כמו שרציתי, איך מפה הופכים את זה".
יסעור איבד את שתי ידיו שבוע לפני שחגג את בר המצווה, כאשר התחשמל מכבל מתח גבוה. במסגרת השיקום, תחילה התאמן בהישרדות ובהגנה עצמית אצל המאמן רן שטיינברג, ואחרי שכתב בפוסט ששאיפתו הגדולה היא להיות אלוף אולימפי. שרעבי יצר איתו קשר והזמין אותו להתאמן בטאקוונדו. ומאז הוא לא עוצר לרגע.
כבר שנתיים שהוא עורך שני אימונים ביום, חמש פעמים בשבוע, בתנאי פנימייה במרכז הטאקוונדו של הנבחרת ברמלה. השיפור המשמעותי ביכולתו נובע גם מההחלטה התקדימית של האיגוד בראשות המנכ"לית נועה שמידע, לקיים אימונים משותפים לספורטאים הפראלימפיים והאולימפיים – יסעור מול אבישג סמברג, למשל. "זה יתרון גדול, אני לא חושבת שיש עוד דבר כזה בעולם", מתמוגגת שמידע. "סביבה מקצוענית לחלוטין. הם רואים את המשפחות בסופי שבוע ועובדים קשה". שמידע מוסיפה: "אסף מסומן כתקווה ישראלית למדליה גם באולימפיאדת פריז, חד וחלק", מוסיפה שמידע. "השאיפה היא כמובן מדליית זהב, והוא חולם על זה יותר מכולנו. הוא האור של הנבחרת, האופטימי, זה שיודע תמיד לכוון לרגע הכי חשוב שיש".