חברת סקופ למכירת ציוד מחשבים פנתה בסוף השבוע לבית המשפט המחוזי המחוזי בתל־אביב באמצעות עו"ד אביחי ורדי בבקשה לצו פתיחת הליכים לפי תיקון 4 אחרי שצברה חובות בסך 39 מיליון שקל.
סקופ פועלת מזה 12 שנה במכירת ציוד מחשב וסלולר ללקוחות עסקיים. בבעלותה גם אתר מכירות באינטרנט בשת"פ עם זאפ וחנות בשם סקופ דיגיטל בגבעת שמואל.
על פי הבקשה, הקשיים של החברה החלו לפני שנתיים כאשר השתמשה בהלוואות שקיבלה מהמערכת הבנקאית בעיקר, לצורך החזר חובות לנושים- ולא לפעילות שוטפת,-שגררו עלויות מימון מכבידות. בנוסף סבלה החברה, לפי הבקשה, מפריצה לחנות ולמחסניה וגניבת סחורה בשווי מיליון שקל, ועד כה חברות הביטוח לא הכירו בזכאותה לקבל פיצוי.
במקביל המערכת הבנקאית החלה שלא לכבד את המחאותיה וחברות הסליקה סירבו להעביר לה את כספי הסליקה. בבקשה נאמר כי החברה רשמה צמיחה פיננסית מהירה שחייבה אותה ליטול מימון בנקאי וחוץ בנקאי "שהריבית עליו נגסה עד דק את תזרים המזומנים שלה. החברה הגיע למצב שהמערכת הבנקאית איבדה אמון ביכולתה לפרוע את חובותיה".
חברת סקופ וורק חייבת לבנק הפועלים 13.5 מיליון שקל ולנושים רגילים 20 מיליון שקל. יתרת החוב של סקופ דיגיטל. עוד צוין כי לחברה אמצעים למימון הפעילות בהפעלתה תחת אישור הסדר החוב.