בארץ כבר מכירים היטב את היכולת המיוחדת של הספורטאית הפראלימפית יוליה צ'רנוי (43), שמחזיקה בשיא ישראל בקליעה לנשים – השיא הכללי ולא רק הפראלימפי. עכשיו הגיע הזמן שהעולם יכיר אותה.
צ'רנוי זכתה באליפות העולם בקליעה פראלימפית בפרו, בירי ברובה אוויר למרחק 10 מטרים, והספיקה לעשות זאת לפני יום כיפור לאחר שהתקבלה הבקשה לקיים את המוקדמות והגמר בשעות שלא יפלו על החג. ורק כדי להעצים את ההישג: מדובר בתחרות משולבת לגברים ולנשים, כך שצ'רנוי היא הטובה מכולם ומכולן.
חברת בית הלוחם ת"א, שנולדה עם שיתוק מוחין קל המקשה עליה להשתמש ביד וברגל ימין, סיימה את המוקדמות במקום השביעי עם 633.7 נקודות – אבל בגמר תפסה את ההובלה מהכדור הראשון והחזיקה מעמד עד לזהב.
"רעדתי בסוף התחרות, זו זכייה ראשונה שלי במדליית זהב באליפות עולם וזה מרגש", אמרה יוליה. "רק לפני שבועיים השתתפתי באליפות אירופה, ושם לא הלך לי טוב, אבל למדתי מזה, התאמנתי כל יום ועבדתי עם המאמן שלי, גיא סטריק, והמאמנת המנטלית אנה גרבר לסין. המדליה היא מאמץ משותף". סטריק: "זהו ניצחון מאוד מתוק. על יוליה עברה שנה לא פשוטה בשל שבר בקרסול שגרם לכאבים בתחרויות עצמן ומחוץ להן. זה הישג מדהים". יו"ר הוועד הפראלימפי, משה מוץ מטלון: "כבוד ליוליה וכבוד לדגל".
ג'ודו. המשלחת הישראלית סיימה לפני החג את הופעותיה בגראנד סלאם באקו עם מדליית ארד שלישית, כולן של נבחרת הנשים, והפעם רז הרשקו (מעל 78 ק"ג).