נאמני קבוצת הנדל"ן רום כנרת הגישו אתמול דוח ראשון מאז שהקבוצה נכנסה להליך חדלות פירעון והם כותבים כי "התמונה המצטיירת הינה של אירוע "שחור משחור", יוצא דופן בחומרתו, שיוצר סיכון מהותי לכספם ודירותיהם של מאות רוכשים, ששילמו לחברה והשקיעו בעסקאות מאות מליוני שקלים".
הנאמנים מציינים בדוח כי "הרוכשים, בעיקרם אנשים תמימים שהשקיעו את עיקר הונם, עתידם וחלומותיהם, בעסקה לרכישת דירת מגורים, מוצאים את עצמם כעת בפני שוקת שבורה, אל מול חברה חדלת פירעון, שפעלה כחברה יזמית, בתחפושת מלאכותית של מארגנת קבוצות רכישה, ואשר איננה יכולה לקיים את התחייבותה למחיר הדירה שסוכם, למועד המסירה, לעלויות הביצוע והמימון".
1 צפייה בגלריה
yk13607211
yk13607211
(עו"ד אהוד גינדס | צילום: אוראל כהן)
הנאמנים, עורכי הדין אהוד גינדס ממשרד גולדבלט גינדס יריב ועו"ד שי מילוא ממשרד אינסל מילוא ושות' מציינים כי "דוח זה מתווה את תוכנית העבודה של הנאמנים בדבר הדרך היעילה לשיקום פרטני וארגון מחדש של הפרויקטים השונים של קבוצות רכישה וביזמות של קבוצת רום כנרת. לכל פרויקט וקבוצת רכישה ייבנה מתווה שיקום ופתרון משפטי־כלכלי ופרגמטי המתאים לעניינו, מתוך מטרה לחלץ את הרוכשים והנושים מהבעיה שנקלעו אליה. מדובר בתהליכים מורכבים ומאתגרים, שחלקם תלויים בצדדי ג', שמימושם יארך זמן, עקב בצד אגודל, ויחייב סבלנות ואורך רוח".
הנאמנים מציינים בדוח שהוגש לבית המשפט כי קבוצת רום כנרת עשתה "שימוש ממולח במערכת שיווק משומנת, אולם - הלכה ולמעשה - אף אחד מהפרויקטים של קבוצת רום כנרת לא הושלם".
לטענת הנאמנים, "אילן ששון, בעל החברה, יצא מהארץ, והתשובות שמתקבלות ממנו בקשר לפעילות החברה, התנהלותה והסיבות לקריסתה, הן חלקיות. הנאמן על כספי הרוכשים, ניתק כל קשר וככל הנראה יצא מהארץ. קיימות עדויות וחשדות לכאורה למעשי תרמית ולמעורבות של גורמים פליליים בקשר לחברה".