דיפלומט שוב מעלה מחירים: מוצרי ניקיון הכלים של פיירי יתייקרו בעד 25% ומוצרי הכביסה של המותג אריאל ב־13%.
דיפלומט, אחת מיבואניות המזון ומוצרי הצריכה הגדולה בישראל, שכבר הודיעה בדוחותיה שתייקר את המוצרים שהיא מייבאת ומפיצה, שלחה מכתב לקמעונאים ולפיו: "לאור התייקרות מחירי הקנייה מספקינו, אנו נאלצים להודיע על עדכון מחיר של חלק מהמוצרים אותם אנו מפיצים. העלייה תהיה באחוז משוקלל של 4.01% בטואלטיקה, 3.37% במזון. המחיר לצרכן הוא לשיקול דעתו הבלעדי של הקמעונאי".
במוצרי המזון, העלייה תחול על קטגוריות מרגרינה מזולה, ויולייף ובלו בנד, קטשופ היינץ, קפה ג'ייקובס ואילי, רטבי קיקומן, לחם מסטמכר, חטיפי פרינגלס ודגני בוקר קלוגס. שיעור עלייה ממוצע: 3.3%, ולא עולה על 15% במוצר בודד, למעט חטיפי צ'יפס ועגבניות (ככל הנראה של המותג פטי) שיתייקרו בשיעור גבוה יותר.
במוצרי הטואלטיקה, העלייה תחול על קטגוריות סוללות דורסל, צבעי שיער וולה ופנטן, אבקות כביסה טייד ואריאל, הגיינה נשית טמפקס ואולווייז, נוזל כלים פיירי, מברשות שיניים חשמליות אורל בי ומסירי שיער של בראון. שיעור העלייה הממוצע של כלל מוצרי הטואלטיקה הינו 4.01%, ולא עולה על 10% במוצר בודד, למעט נוזלי כלים שיתייקרו בעד 25%. בין המותגים שלא יתייקרו: סטארקיסט, מילקה, אוראו ופמפרס.
זאת הפעם השלישית שדיפלומט מעלה מחירים בשנתיים האחרונות. בפעמים הקודמות היא חוללה סערה והביאה לקריאות לחרם על מוצריה - בעיקר על מותג הטונה סטארקיסט. דיפלומט דחתה את ההתייקרות ובהמשך העלתה מחירים. חלק מהרשתות עשו לה קצת שרירים. מאז דיפלומט מצאה דרך מתוחכמת לייקר שוב את סטארקיסט: החלה לשווק אריזות של 120 גרם לצד אריזות של 140 ו־160 גרם. האריזות היקרות האלה נמכרות בסניפים העירוניים.
כבר בדו"חות הרבעון השני נכתב: "למיטב ידיעתה של החברה חלק מספקיה מתכוון להמשיך בהעלאות המחירים במהלך השנה. משכך ולאור הימשכות היחלשות השקל החברה צופה כי תיאלץ להעביר התייקרויות אלה ללקוחותיה".