26 באפריל 2014. הכל היה מוכן לחגיגות האליפות של מכבי ת"א. צירי התנועה באזור אצטדיון בלומפילד פונו, בקבוקי השמפניה חיכו במקררים, והחולצות היו בהיכון. רק דבר אחד היה חסר כדי להשלים את המשימה: ניצחון בדרבי. אלא שהאדומים לא היו מוכנים לשמש כתפאורה, גם הכבוד האבוד שלהם היה מונח על השולחן. אחרי שנתיים של דומיננטיות צהובה, הפועל ת"א עלתה בטירוף ופירקה את הקבוצה של פאולו סוזה. אז בסיום אכן היו חגיגות, רק שהן היו בצד האדום. אלפי האוהדים שרו עם השחקנים כאילו הם אלו שזכו בתואר. מהעבר השני, שחקני מכבי ירדו שפופים לחדר ההלבשה, מראה חריג באותה עונה. הפועל ת"א ניצחה 1:3, וגם האוהדים שלה לא ידעו באותו רגע שאלה חגיגות הניצחון האחרונות שלהם בדרבי לתקופה ארוכה. תקופה שנמשכת עד היום.

כשבן־שמעון עשה בית ספר לסוזה

מאמן הפועל רן בן־שמעון עשה בית ספר לפאולו סוזה דווקא במשחק ההכתרה הפוטנציאלי. הוא פתח עם הרכב סופר התקפי מול מערך הגנתי של סוזה, כאשר דור מיכה וערן זהבי הפצוע על הספסל,‬ וכבר אחרי 11 דקות הדרבי הוכרע – בדיוק מה שמכבי עשתה העונה למרבית היריבות שלה. החגיגה נפתחה בדקה השישית: השופט שי שטרית סימן על הנקודה הלבנה אחרי נגיעת יד של קרלוס גרסיה ברחבה. חואן פבלו הדף את הפנדל של עומר דמארי, שקפץ על הריבאונד וגילגל פנימה. חלפו חמש דקות בלבד, והאדומים בעננים: דמארי השאיר כדור לאוראל דגני, ששלח פצצה לחיבורים. בדקה ה‭ 23־ה‬גיע תורה של מכבי לקבל פנדל אחרי נגיעת יד של שי אבוטבול ברחבה. טל בן־חיים קיבל הזדמנות לצמצם, אבל דני עמוס הימר נכון והדף לקרן. לקראת סיום המחצית הראשונה זה כבר הפך להשפלה עבור הצהובים: חואן פבלו הכשיל את דמארי ברחבה וגרם לפנדל שלישי במשחק. גילי ורמוט קיבל את הכבוד מדמארי וחגג את השלישי.
זהבי נכנס סוף־סוף למשחק, ובדקה ה־58 ‬הוכיח עד כמה מכבי תלויה בו, כשכבש שער יפה ומיזער מעט נזקים.
תשע שנים וחצי עברו מאז אותו ניצחון, 3,441 ימים ליתר דיוק, אבל נראה שמבחינת האווירה מסביב שום דבר לא השתנה. אוהדי הפועל ת"א השליכו לפני פתיחת המשחק אבוקות ורימוני העשן, מה שהביא להעמדת הקבוצה לדין משמעתי. בסיום היו עימותים בין מחנות האוהדים, כשאוהדי הפועל עודדו את צסק"א מוסקבה לקראת פיינל פור היורוליג שהתקיים מספר ימים לאחר מכן – ומספר אוהדי מכבי עוכבו על ידי כוח האבטחה. שחקני הפועל מצאו דרך מקורית לחגוג את הניצחון כשגילחו את זקנו של דני עמוס בחדר ההלבשה, וזהבי ניסה להישאר רגוע: "ברור שחגיגות אליפות מול הקהל של הפועל היו אקסטרה עבור הקהל שלנו, אבל אסור לשכוח שאנחנו כבר אלופים". ואכן, מכבי ת"א זכתה רשמית באליפות שבוע לאחר מכן עם ניצחון 1:2 על הפועל באר־שבע בטוטו־טרנר.

כשכוכבי סומן כמועמד להיות רמטכ"ל

כדי להבין מה קרה מאז אותו ניצחון אחרון של הפועל ת"א בדרבי, כדאי לדפדף בעיתון של היום למחרת. במטכ"ל נערך סבב מינויים שבמסגרתו אביב כוכבי מונה לאלוף פיקוד צפון וסומן כמועמד להיות רמטכ"ל בעתיד. הוא מחליף את אלוף יאיר גולן, שימונה לסגן הרמטכ"ל. הרצי הלוי, מפקד סיירת מטכ"ל לשעבר, יחליף את אלוף כוכבי בראשות אמ"ן. מניית אמזון צנחה בעשרה אחוזים וגררה את מדד נאסד"ק למטה. ובספורט, מכבי חיפה החתימה את המאמן הסרבי אלכסנדר סטנוייביץ', שני הרשקו הוכתר כמאמן הג'ודו של השנה באירופה וצסק"א מוסקבה פירקה את פנאתינייקוס כדי להבטיח את מקומה בחצי גמר פיינל פור היורוליג ‬במילאנו, שם תפגוש כאמור את מכבי ת"א. היו זמנים.