העלייה החדה במחירי הנפט בעולם, כאשר החורף בפתח, לצד המשך שער דולר גבוה בישראל יחייבו את העלאת מחיר הדלק בישראל מעל לשבעה שקלים לליטר אוקטן 95, אולם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מתכוון שוב למתן או לבטל את עליית המחיר החל ממוצאי השבת הקרובה בחצות, באמצעות הפחתה נוספת במס על הדלק. מחיר ליטר דלק 95 אוקטן בשירות עצמי כיום הוא 6.94 שקל, וההערכות הן שהוא לא יחצה במוצ"ש את רף שבעה שקלים.
מחיר הנפט בעולם הגיע באמצע החודש עד לכ־96 דולר לחבית, אולם ירד בימים האחרונים ושערו אתמול נע סביב 91 דולר לחבית. עם זאת, מחיר זה גבוה בכ־10% ממחיר החבית הממוצע בחודש שעבר. לעומת זאת השער עלה רק בשיעור נמוך בחודש האחרון, ושערו הקובע למחיר הדלק יקבע היום.
מזה קרוב לשנה וחצי, מאז אפריל 2022, מופחת המס על הדלק בשיעורים שונים. ההפחתה במס על הדלק נעה בכל חודש בין כמה עשרות אגורות לבין שקל שלם.
אולם, המשך הפחתת שיעור המס על הדלק גורם לירידה בהכנסות במסים לאחרונה בסכומים הנעים סביב רבע מיליארד שקלים בחודש. בעוד שראש הממשלה בנימין נתניהו והשר סמוטריץ' מבקשים להמשיך בהפחתת המס, בצמרת משרד האומר מתנגדים להמשך הסבסוד כי העלות מגיעה כבר לכשלושה מיליארד שקלים.