המלחמה חודרת גם אל המוזיאונים ובימים אלה מוקרנים במוזיאון פתתח תקווה סרטונים המספרים את סיפורם של החטופים בעזה, ונוצרו על ידי קולנוענים ישראלים. מדובר בפרויקט
רחב היקף של עשרות אנשי קולנע, ובו כ-40 סרטונים של ראיונות עם משפחות החטופים והנעדרים. הסרטונים הם עדויות מצמררות של משפחות החטופים אשר נוצרו להעלאת המודעות ויצירת לחץ בינלאומי לשחרורם לאלתר. הסרטונים הופקו בשיתוף המטה האזרחי להחזרת החטופים ומוקרנים באולם הקולנוע של המוזיאון. הכניסה חופשית. הקרנת הסרטונים עד ה 27 לנובמבר.
מוזיאון פתח תקוה לאמנות. חיים ארלוזורוב 30 פ”ת.
1 צפייה בגלריה
yk13675716
yk13675716
(צילום: תומר פרוכטר)

טיפול באמנות

שבועיים לפני פרוץ המלחמה נפתחה בגלריה שכטר בתל־אביב התערוכה "תפטיר", מיזם של האמנית שרון גלזברג שהפך את הגלריה לחלל מלא בפטריות מרפא ומאכל שגודלו על ידיה, בשיתוף פעולה עם צוות מומחים מעולמות הטיפול, הפילוסופיה, האמנות והמוזיקה. הפטרייה משמשת בשנים האחרונות, בין היתר, לטיפול וגם כמודל השראה בתחומים שונים, בין היתר בזכות התפטיר — רשת הקורים הצמחיים שלה שגדלים מתחת לאדמה. עם פרוץ המלחמה הבינו גלזברג ואוצר התערוכה, בר ירושלמי, את הפוטנציאל של התערוכה להיות מקום משמעותי מבחינה טיפולית, והפכו את הגלריה לחלל שבו מוזמנים המבקרים לטיפול של כשעה, בהרשמה מראש באתר הגלריה (תשלום בשיטת "דאנה" — כפי היכולת ונדיבות הלב). עד 6 בינואר.