"הגעתי עם הילד שלי בן השמונה וראינו מראש תור מטורף מחוץ ליציע. חיכינו למעלה משעה, ואז התחיל דוחק, אנשים נחנקו ונמחצו, הילדים נבהלו. פתאום דהרו לתוך תור האוהדים בלי שום סיבה פרשים ופגעו בהם. סוסים החלו לדהור בין אוהדי הפועל, אוהדים שלא עשו שום דבר קיבלו אלות בראש, נפצעו. הכדורגל לא מעניין, הוא נקבר בבלומפילד". זו רק עדות אחת מעשרות שהגיעו לידי ל"ידיעות אחרונות" ו־ynet בעקבות האירועים מחוץ לאצטדיון לפני הדרבי התל־אביבי שלשום.
עוד לפני המשחק נעצרו 70 אוהדי הפועל ת"א בפשיטה על מחסן ציוד שבו נמצאו בין היתר רימוני עשן, אבוקות ובקבוקי תבערה - מה שהוביל את האולטראס של הקבוצה להחרים את הדרבי. ככל הידוע, המעוכבים שוחררו במהלך הלילה. בצד השני, עשרות אוהדי מכבי ת"א פרצו לשער 11 והדליקו אבוקות ביציע – למרות שהבטיחו למנכ"ל בן מנספורד שלא יעשו זאת. על פי המשטרה, לפני המשחק נתפסו 35 רימוני עשן, 4 אקדחי זיקוקים ושני בקבוקי תבערה. תובע ההתאחדות, עו"ד ניר רשף, החליט להעמיד את הפועל לדין משמעתי בגין התנהגות בלתי הולמת של קהל אוהדים ואת מכבי בגין התפרעות אוהדים.
1 צפייה בגלריה
yk13608602
yk13608602
(צילום: עוז מועלם)
הפועל הוציאה הודעה שבה נאמר, בין השאר: "המועדון רואה בחומרה את האירועים הקשים והאלימות שהופעלה כלפי אוהדי הקבוצה. קיים הבדל ברור בין בידוק קפדני ושמירה על הסדר לבין הפעלת כוח מוגזם ובלתי סביר מול קהל רב בתוך תא שטח קטן וצפוף".
מהמשטרה נמסר: "במסגרת הבידוק הביטחוני בתורים, אוהדים החלו להפר את הסדר הציבורי תוך התפרעות, השלכת חפצים וניסיונות לפרוץ את השערים, וכן נתפסו אמצעים פירוטכניים". מפקדת תחנת משטרת יפו, סגן־ניצב קובי אבוטבול, אמר בראיון לשרון כידון וקובי נחשוני ב־ynet Live: "לא עשינו שימוש בפרשים עד שלא היה מוצא, כשהמון זועם ומוסת פרץ את מחסומי החירום ומאות אנשים נכנסו ליציעים. השליכו עלינו מכל הבא ליד. האולטראס בחרו להפוך את המקום לזירת קרב - ואלמלא הפעילות שלנו, היינו סופרים עשרות פצועים, אם לא הרוגים".

נשיא אופ"א בישראל: "אנחנו בוטחים בכם"

נשיא אופ"א, אלכסנדר צ'פרין, הגיע אתמול לביקור קצר בארץ כאורח של ההתאחדות לכדורגל, לאחר ההחלטה להעניק לישראל את אירוח אליפות אירופה לנוער ב־2027. הסלובני אמר, בין השאר: "אנחנו בוטחים בכם, והראינו את זה עם הענקת האירוח. גמר הקונפרנס ליג ב־2027 בירושלים? נבדוק את הנושא בהמשך. היינו רוצים לראות התנהגות טובה של האוהדים בישראל, אבל זו בעיה כללית באירופה. זו לא אשמת המועדונים או הנבחרות שדברים כאלה קורים, זה אחוז אחד של פושעים שהורסים הכל".