למעלה מחצי שנה לאחר שהסתיימה כהונתו של מנהל רשות המסים ערן יעקב, שכהונתו הוארכה זמנית שלוש פעמים, אישרה אתמול הממשלה את החלטת שר האוצר בצלאל סמוטריץ' למנות את שי אהרונוביץ, סגן מנהל הרשות עד כה, למנהל רשות המסים.
המינוי התבצע מאוחר למרות שהיה ידוע שכהונת ערן יעקב בת חמש השנים אמורה להסתיים במארס 2023 כיוון שלא הוקמה ועדת איתור בזמן, ורק לאחרונה היא מונתה, התכנסה לשמוע את 14 המועמדים ובחרה להמליץ על שלושה מהם לשר האוצר.
1 צפייה בגלריה
yk13609173
yk13609173
שי אהרונוביץ'
(צילום: אביחי סוחר)
שר האוצר אמר עם אישור המינוי: "שי הוא האיש הנכון במקום הנכון להוביל את רשות המסים בשנים הבאות ולהצעיד אותה לעבר עידן טכנולוגי חדש שיעמיק את הגבייה וישפר את השירות. התרשמתי מאוד מהמשנה הסדורה שלו, מההיכרות המעמיקה שלו עם תפקידיה ואגפיה השונים של הרשות ומהמוטיבציות הגבוהות שלו לשירות הציבור. אני מודה לראש הרשות היוצא ערן יעקב על שנים רבות של מסירות והשקעה במגוון תפקידים במשרד האוצר. ערן הצעיד את רשות המסים בחמש השנים האחרונות בשורה של רפורמות חשובות".
עו"ד שי אהרונוביץ׳', בן 48 נשוי ואב ל־4 ילדים, החל את עבודתו ברשות המסים בשנת 2001. בחמש וחצי השנים האחרונות משמש כסמנכ"ל בכיר וכמי שאחראי על ניהול מערך משרדי מסוי מקרקעין.