שב"כ חשף וסיכל תשתית טרור של פלסטינים וערבים ישראלים, שפעלה לבצע פעולות טרור בהנחיית איראן בשטחי ישראל ויהודה ושומרון - בין השאר נגד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר וחבר הכנסת לשעבר יהודה גליק.
במסגרת חקירת הפרשה, שבה לקחו חלק גם משטרת ישראל וצה"ל, נעצרו לחקירת שב"כ חמישה מעורבים: הפלסטינים מוראד קמאמג'ה (47) מכפר דאן וחסן מוג'רימה (34) וזיאד שנטי (45) מג'נין, ושני אזרחים ישראלים תושבי צפון הארץ - חמאד חמאדי (23) מנצרת ויוסף חמאד (18) ממוקייבלה.
2 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר, יהודה גליק
איתמר בן גביר, יהודה גליק
איתמר בן גביר, יהודה גליק
(צילום: אבי מועלם, אוהד צויגנברג)
מהחקירה עולה כי מוראד וחסן הפלסטינים פעלו בהכוונתו של אדם המתגורר בירדן, שפעל מטעם גורמי ביטחון איראניים. השניים התבקשו לסייע בהברחת אמל"ח לתוך ישראל ולאסוף מודיעין אודות אישים מאובטחים ודמויות ציבוריות בכירות, בהן פוליטיקאים - השר איתמר בן גביר והח"כ לשעבר יהודה גליק, שבו תיכננה טהרן להתנקש. בשל סידורי האבטחה סביב בן גביר, הם לא הצליחו לממש את המשימה.
בנוסף, מוראד וחסן פעלו בהנחיית האיראנים לפעילות טרור בשטחי ישראל, לרבות באמצעות הצתת רכבים של ישראלים. השניים גייסו את זיאד שנטי הפלסטיני כדי לקדם את הפעילות הביטחונית. שנטי גייס שני אזרחים ישראלים - חמאד חמאדי ויוסף חמאד, והשניים הציתו רכבים בחיפה ב־22 ביוני ואף תיעדו זאת. ההערכה היא שזו הייתה"משימת מבחן" מטעם האיראנים, כדי לבצע בהמשך פעילות טרור חמורה יותר.
במארס האחרון, לפי כתב האישום, הגיע חמאדי סמוך לגבול עם ירדן ואסף ברכבו חמישה מסתננים, הסיע אותם לשטח ישראל וקיבל תשלום. במהלך חודש מאי נפגשו שני פלסטינים מג'נין כמה פעמים עם אדם ממנגנוני הביטחון האיראניים בירדן, וזה ביקש מהם להבריח עבורו תמורת תשלום כלי נשק משטחי ירדן, ולעשות "פאודה" בישראל - על ידי הצתת כלי רכב, תחנות דלק ושבירת חלונות של בתי עסק. הוא גם ביקש מהם לתעד את המעשים ולצלם קציני משטרה ופוליטיקאים.
האיראני ביקש לקדם התנקשות בחייו של הח"כ לשעבר גליק, והכל בהכוונה ובמימון איראניים. שני תושבי ג'נין יצרו קשר עם זיאד, שפנה לחמאדי והציע לו להצית רכבי יהודים ולתעד זאת תמורת 5,000 שקלים עבור כל רכב שיוצת. זיאד הבהיר לחמאדי כי המשימה מוכוונת על ידי גורמים איראניים שדורשים לצלם את ההצתות, ולהעביר תיעוד לצורך הוכחת ביצוע המשימה.