שריקות בוז בסמי עופר זה דבר שלא קרה שנים. במשך שלוש שנים הרגילו במכבי חיפה את עשרות אלפי האוהדים שלהם להצלחות, וגם כשהיו משברים קטנים, התחושה הייתה שהקבוצה מספיק חזקה כדי לחזור למסלול. אפשר להשוות את הירוקים מודל 2023 לרכב יוקרתי שמתחיל להתיישן ומאבד מהערך שלו. הסגל לא עבר את הריענון הדרוש, ההתקפה לא מספיק קטלנית, ההגנה חוטפת שערים מביכים, עמדת השוער בעייתית והמאמן חסר הניסיון לא מוצא פתרונות. למזלו של מסאי דגו, המשבר הזה קורה ממש בפתיחת הליגה ויש מספיק זמן לתקן, אבל אם זה לא יקרה מהר, מכבי חיפה עלולה להיכנס לסחרור שלא תצא ממנו. וכשמכבי ת"א מדברת בחמישיות, אז ליעקב שחר יש את כל הסיבות לנוע באי־נוחות על כיסאו ביציע הכבוד.


1 צפייה בגלריה
.
.
המכה של הליגה. אבוקות בסמי עופר
(צילום: אלעד גרשגורן)

אחרי המבוכה מול מכבי פ"ת וההתפרקות בצרפת נגד ראן בליגה האירופית, האלופה הייתה אמורה להתאושש בביתה מול סכנין, אבל שוב מעדה – ומבחינה ה־1:1 הוא כולו הפסד. בכלל, נדיר שחיפה לא מנצחת בשלושה משחקים ברציפות בעידן האליפויות. תוסיפו לכך את הורדת הנקודה ותקבלו קבוצה שקרובה יותר לקו האדום מאשר לפסגה.
זו לא מכבי חיפה שהתהגלנו לראות בעידן ברק בכר, ובקצב הזה נראה שמחלקת הסקאוטינג תעבוד שעות נוספות לקראת חלון ההעברות של ינואר. המנהל המקצועי, גל אלברמן, לקח בקיץ הימור ענק כשהחליט לא להביא שוער זר במקומו של ג'וש כהן כדי לפנות מקום לקשר אחורי. הרבה גבות הורמו כשאיתמר ניצן הוחתם לצידו של שריף כיוף הצעיר – לאף אחד מהם אין ניסיון בקבוצה בכירה, בטח לא בזירה האירופית, ועל ההימור הזה האלופה משלמת במזומן. ניצן, שלא הצליח להיכנס לנעליו הגדולות של קודמו, איבד את הביטחון ולראשונה העונה גם את המקום בהרכב אתמול. כיוף קיבל את הצ'אנס לתפוס את אפודת השוער הראשון, אבל בינתיים גם הוא חתום על טעות שעלתה לירוקים ביוקר. אדריאן פאון, הרכש שהגיע מבאר־שבע, זיהה שכיוף עומד מחוץ לשער, ומ־40 מטר (בדיוק כמו הדקה) הקשית מעליו כדור גאוני לרשת. בספסל של חיפה תפסו את הראש, גם בזה של סכנין.
למזלו של כיוף, פרנצדי פיירו היה במקום הנכון כדי לתקן, ולסכנין היו דקות ספורות להתרפק על היתרון. צ'ארון שרי הרים קרן כמו שהוא יודע, והחלוץ מהאיטי – עם כל הלב והעצבים – נגח לרשת. במחצית השנייה חיפה השתלטה על המשחק, הגיעה להמון הזדמנויות, אבל אחת הבעיות בקבוצה של דגו היא שיש יותר מדי עליות וירידות במשחקים שלה. החבורה של סלובודן דראפיץ' הבינה שהאלופה לא כזו מאיימת, יצאה קדימה ואיתגרה את ההגנה החדירה של המארחת, אבל לא יותר מזה.
אירוע חמור התרחש במהלך המשחק, כשלראשונה הושלכו עשרות אבוקות ופצצות תאורה לכיוון סמי עופר באמצעות רחפן במה שנראה כמו מבצע מאורגן, ארבע מהן נחתו על הדשא והשאר מחוץ לאצטדיון – כאב ראש חדש.