יש איזה דיבור שגביע הטוטו זה בזבוז זמן. סתם, מפעל בלי עניין.
באמא, איזה שטויות. יש קבוצות, נגיד מכבי יפו שלי, שאם תציצו מהזכוכית של הוויטרינת ארון גביעים שלה, תראו בפנים מדבר לוהט. מהאלה של המערבונים. עם זרדים כאלה שעפים ברוח וחרדונים. וחוץ מזה, שממה. לא צלחות אליפות, לא גביעי מדינה. חוץ מדבר אחד, כלומר שלושה: גביעי טוטו של ליגת המשנה, משנות ה־90'. אצל עירוני טבריה אפילו את זה אין, כלומר עד אתמול. מוטי כרסנטי, אוהד טברייני ותיק שאני פוגש לפני המשחק מחוץ לאצטדיון, נזכר בימי האחים דן הוותיקים, כשהפועל שלטה בעיר. עוד מאז, הוא אומר, הוא מחכה לתואר.
1 צפייה בגלריה
yk13609720
yk13609720
(טבריה חוגגת תואר ראשון בתולדותיה | צילום: יאיר שגיא)
עם נתוני האנרגיות האלה, באו שתי אלה והעמידו יציעים שבאו לעבוד. מצפון, היציע היפואי. דגלי ענק ושירים. ו"יאללה יפו עם הלב" ו"היידה בי, היידה בו". ומדרום, היציע מאזור חיוג הכנרת, דגלי "יאנג טיברייס" ו"האולטרס".
למטה, לפני השריקה, על התוף של יפו, עומד שי כהן. מרים ראש ליציע. לפני כמה שעות פגשתי אותו. "בלילה בקושי ישנתי", סיפר, "ואז, כשנרדמתי, היה לי חלום שאני מסדר את היציע ככה יפה. ושאני ומנהל הקבוצה מורדי דדון מנפחים בלונים עם אורז".
****
בינתיים המשחק נפתח. קצת מוזר האמת. בלי עצורים, בלי תפיסת אמל"ח. גם בלי בלוני אורז. השתיים שמתות לטרוף גביע ולא משנה איך קוראים לו, משחקות זהיר. וגישושים. ים גישושים. וככה חולפת לה מחצית, והמחצית השנייה מגיעה, שתי הקבוצות מגבירות קצב. ג'ון אוגו, היתד של יפו במרכז, מוחלף; ואז, איפשהו בדקה ה־70, מגיע הרגע של טבריה: פרנקו מזורק משתחל לרחבה, נותן אחת לפינה השמאלית, 0:1 לצפוניים, מרים על הרגליים את כל ה"יאנג טיברייס".
מפה ועד הסוף, טבריה הולכת לתת בונקר, לשכב על הדשא, לתפוס שרירים. לפעמים במקומות שלא חשבתם שיכולים להיתפס.
כשפגשתי את כרסנטי, ההוא מימי האחים דן, היה לו דיבור ממלכתי כזה. כאילו הוא הרצוג. אבל עכשיו, כשהקונפטי עף, והטבריינים בשמים, הוא נשמע אחרת. "זה מגיע לנוער שלנו שבא לפה מהצהריים באוטובוסים. אף פעם לא ראיתי אותו ככה. צוהל, חוגג".
וכשאני שואל על חגיגות רשמיות, הוא אומר שזה הדבר האחרון שמדאיג אותו. "כל המועמדים לראשות העיר, בלי יוצא מהכלל, באו לכאן היום", הוא מרגיע, "סמוך עליהם".
ליגה לאומית. מנחם קורצקי כבר הוצג כמאמן הפועל אום אל־פאחם, אך בסופו של דבר התגלו פערי שכר והצדדים נסוגו מהסיכומים. מי שיגיע לקדנציה שלישית הוא ניר ברקוביץ', שהערב ידריך את הקבוצה במשחק החוץ מול ראשל"צ. עוד הערב (19.30) במחזור השישי: רמה"ש – נס־ציונה, בני־יהודה – מכבי הרצליה, נוף הגליל – קריית־שמונה, בני שפרעם – כפר־סבא. (לירן ביטון)