3 צפייה בגלריה
yk13610308
yk13610308
(צילום: דוד קישקה)
אוכל: מסעדת הפועלים ''אצל יוחנן'' הנמצאת בנס־ציונה מתמחה בתבשילים תימניים, והיא מגישה בין היתר מרק עצמות עשיר ושאוויה. האחרון הוא תבשיל של קוביות בשר מתובלות בחוואייג' וכוסברה, שנפוץ בעיקר בתימן וקיים גם בערב־הסעודית והגיע ארצה עם העולים מתימן. את התבשיל הנימוח מגישים פה לצד אורז - או שעועית לבנה או ירוקה - וכך אפשר ליהנות מצלחת מנחמת שהיא ארוחה מלאה.
מייסד המקום הקרוי על שמו הוא יוחנן שלמה, שנפטר לפני כארבע שנים והיה בשנות ה־70 אחד מחלוצי הפלאפל בניו־יורק עם אשתו רותי. ב־1983 הזוג שב ארצה עם בנם אייל והם פתחו מסעדה תימנית בתל־אביב. עשור לאחר מכן הם החליטו לחזור לשורשים ופתחו את המסעדה הזו בנס־ציונה. הבן אייל ממשיך את דרכו של אביו ואמון על הבישולים, ואחיו הצעיר אורן מנהל את המקום.
יהודי תימן נהגו לאכול את השאוויה (מערבית: "משווי" - צלוי, או "משוויה" -שרוף) בעיקר במסגרת הג'עלה. זהו טקס משפחתי שהתקיים בעיקר בשבתות וחגים, שבו יושבים סביב שולחן, שרים ומספרים סיפורים ואוכלים פירות, אגוזים ופיצוחים. עם השנים נוספו לטקס גם אכילת תבשילים ובהם השאוויה.
אפשר להכין את השאוויה מבשר כבש, עז, בקר או עוף וגם מחלקי פנים. אחד המרכיבים המרכזיים בתבשיל הוא החוואייג', וככל שהתבלין יהיה איכותי יותר כך התבשיל יהיה טעים יותר. החוואייג' מורכב לרוב מתערובת של כמון, כורכום, פלפל שחור, כוסברה, חילבה, עלי דפנה, פלפל לבן ולעיתים גם ג'ינג'ר יבש. זהו כמובן החוואייג' המשמש לתיבול מרקים ותבשילים, שאינו דומה לזה המיועד לקפה.
3 צפייה בגלריה
yk13610310
yk13610310
צילום: דוד קישקה
ב"אצל יוחנן" גאים מאוד בשאוויה שלהם, ומומלץ להגיע מוקדם יחסית כדי לאכול את המנה המבוקשת שגם מונצחת פה בשלטים.
כמו כן תוכלו ליהנות פה ממרקים תימניים (מרק רגל או מרק בשר) לצד לחוח טוב, קציצות משובחות וסלטים.
רחוב: רחוב הפטיש נמצא באזור התעשייה ב' של נס־ציונה, וגם הרחובות הסמוכים לו קרויים על שמות כלי עבודה - רחוב האיזמל ורחוב המזמרה.
נס־ציונה, שנוסדה כמושבה ב־1883, בימי העלייה הראשונה, הפכה לעיר ב־1992 ומונה כיום כ־60 אלף תושבים. שמה הראשון היה ואדי אל חנין ("עמק השושנים" בערבית), וכשהייתה בת שש זכתה לביקור של בנימין זאב הרצל. השם "נס־ציונה", הלקוח מספר ירמיהו, התנוסס על דגל הכחול־לבן שלימים יהפוך גם לדגל המדינה.
בעיר נמצא פארק מדע גדול שבו פועלות חברות הייטק רבות וחברות פודטק וביוטק פורצות דרך לצד המכון למחקר ביולוגי בישראל, העוסק בתחומי הביולוגיה, הכימיה והמיקרוביולוגיה.
3 צפייה בגלריה
yk13610311
yk13610311
צילום: דוד קישקה
בעיר מעודדים ענפי ספורט שונים כמו הוקי וטניס שולחן ויש גם קבוצות כדוריד, כדורגל וכדורסל.
על גבול ראשון־לציון-נס־ציונה נמצאת שמורת גבעת האירוסים, שבשטחה פורח אירוס הארגמן המרהיב. בעיר נמצא גם הגן הלאומי גבעות הכורכר, ונעים לטייל בו בין שרידי הפרדסים וגבעות הכורכר.
בתחום הקולינריה אמליץ על הסניף של נונו ומימי, המגיש את מיטב הפיצות, הפסטות, מאפים של הרשת המצליחה, וגם על "אוניקון" - מכולת חדשה למוצרים אסייתיים.
הפטיש 6, נס־ציונה, טלפון: 08-9300599.