פרשת נגריירה לא יורדת מהכותרות – וברצלונה הולכת ומסתבכת. הרשויות בספרד מאשימות כעת את המועדון במתן שוחד למי ששימש בעבר כסגן יו"ר ועדת השיפוט, ושוטרים פשטו על משרדי הוועדה שבתוך ההתאחדות כדי למצוא מסמכים הקשורים לפרשה. ההתפתחות החדשה עלולה להוביל להרחקתה של בארסה מליגת האלופות אם תימצא אשמה.
בואו נעשה קצת סדר: התביעה בספרד הגישה לפני כחצי שנה תלונה לבית המשפט נגד ברצלונה, נשיאיה לשעבר ז'וזפ מריה ברטומאו וסנדרו רוסיי, חוסה מריה אנריקס נגריירה ובנו חאבייר, כשההאשמות נגעו לשחיתות ספורטיבית ועסקית, ניהול כוזב והצגת מסמכים כוזבים. על פי הטענות, בארסה העבירה כשבעה מיליון יורו לחברות בבעלות נגריירה בין 2001 ל־2018, כשבשנתיים האחרונות בתקופה זו הוא גם עסק בייעוץ בתשלום למועדון בנוגע לשיפוט למרות שעדיין עבד בתפקידו הרשמי. בעקבות ההתרחשויות בספרד, גם אופ"א פתחה בחקירה בנושא.
בברצלונה טענו לאורך כל הדרך כי מדובר בעסקאות חוקיות ובתשלומים שהועברו עבור ייעוץ ודוחות טכניים. עם זאת, דוח מיוחד שהזמין בית המשפט של המשטרה קבע כי התנהלות ועדת השיפוט לא הייתה תקינה וכי קיים חשד שהתקבלו החלטות מוטות לטובת ברצלונה.
כאמור, כעת נוסף אישום השוחד. בין השאר, התביעה טוענת כי רוסיי וברטומאו הגיעו לסיכום מילולי חשאי עם נגריירה, לפיו הוא ינקוט בפעולות שמטרתן העדפה של ברצלונה בהחלטות השיפוט.
מי שבינתיים מתמודד עם השאלות הוא המאמן צ'אבי, שהתייאש מכך. אתמול הוא אמר במסיבת עיתונאים: "אני לא מרגיש שמעולם קיבלנו טובות משופטים". אבל גם אם יבקש מהתקשורת להפסיק – הנושא לא הולך להיעלם.
כדורסל. נס־ציונה הפסידה לשטרסבורג 79:74 במוקדמות ליגת האלופות (המשחק התקיים בטורקיה), ותשחק ביורופקאפ, המפעל בו זכתה ב־2021. (סתיו איפרגן)
כדוריד. אשדוד - מוצקין 30:45. (ספי פסטרנק)
קליעה פראלימפית. יוליה צ'רנוי, שזכתה בזהב בירי ברובה אוויר למרחק 10 מ', הוסיפה מדליה שנייה באליפות העולם – ארד בירי למרחק 50 מ' בשכיבה, גם הפעם בתחרות משותפת לגברים ולנשים. (אברהם תשובה)